مکان: هند/ منبع: شبکه الجزیره

 

به گزارش جماران، هند نیز مانند بسیاری از نقاط جهان این روزها با بحران همه‌ گیری کووید 19 دست به گریبان است. اما بحران در این کشور به نقطه ای رسیده که از کنترل خارج شده است.

هند پس از آمریکا بالاترین آمار ابتلا به ویروس کرونا را در جهان دارد. 266,229 نفر نیز تاکنون در این کشور بر اثر کرونا جان باخته‌ اند.

کارشناسان در هند اعلام کرده‌ اند که شمار مبتلایان و قربانیان ویروس کرونا در این کشور می‌ تواند بیشتر از آمار اعلام شده باشد.

در حال حاضر روند درمان 3 میلیون و 704 هزار و 893 بیمار کرونایی در هند ادامه دارد.

هند با جمعیت حدود 1.4 میلیارد نفری در صدر کشورهای دارای بیشترین آمار ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا قرار دارد.

کارزار واکسیناسیون سراسری در هند در 16 ژانویه آغاز شده و از آن زمان تاکنون 179 میلیون و 298 هزار دوز واکسن کرونا تزریق شده است.

این کشور به میلیارد‌ها دوز واکسن نیاز دارد و معلوم نیست چطور می‌ تواند به تنهایی این نیاز را برآورده کند.

هند به تنهایی نمی‌ تواند بحران شیوع کرونا را مهار کند و این در حالی است که در نبود همکاری جهانی، این مشکل می‌ تواند کل اقدامات جهان برای عبور از همه گیری کرونا را تحت تاثیر قرار دهد.

هند هر روز از آمار مبتلایان به کرونا خبر می‌ دهد که تقریبا برابر با کل آمار مبتلایان در جهان است. در نقاط زیادی از این کشور بیمارستان‌ ها امکان پاسخگویی به تعداد مراجعه کنندگان را ندارند. یکی از ایالت‌ هایی که شاهد شیوع شدید کرونا بوده، بنگال غربی است که یک حزب سیاسی منطقه‌ ای آن را اداره می‌ کند.

یک پزشک هندی گفت: من نمی‌ دانم ما تا کی می‌ توانیم اینطور ادامه دهیم. حتی جنگ هم تمام می‌ شود، اما در اینجا ما شاهد موج شیوع بعد از موج دیگر هستیم.

کلکته یکی از شلوغ‌ ترین شهر‌های این کشور است. کرونا در محله‌ هایی که خانواده‌ های متعدد کنار هم زندگی می‌ کنند به اوج خود رسیده است. فاصله گذاری در این نواحی امکان پذیر نیست. 

ویروس کرونا در این کشور در نبود نظارت‌های لازم در حال گسترش است و به شکل‌ های نگران کننده‌ ای خود را نشان می‌ دهد.

گونه ویروس کرونا در هند که بیشترین سرعت سرایت را دارد، اکنون به بیش از 40 کشور جهان از جمله انگلیس رسیده است. این مشکل محدود به هند نیست. آنچه اینجا می‌ گذرد می‌ تواند توانایی جهان را برای عبور از همه گیری تحت تاثیر قرار هد.

دکتر «سومیا سوامیناتان» دانشمند ارشد سازمان جهانی بهداشت در پاسخ به این سوال که چرا باید جهان به آنچه در هند می‌ گذرد، اهمیت دهد؟ گفت: این ویروس به مرز‌ها احترام نمی‌ گذارد. این ویروس ملیت نمی‌ شناسد. این ویروس قبل از اینکه شما باخبر شوید، گسترش می‌ یابد. ویروس در حال تکثیر و تنوع ایجاد کردن در خود است و گونه‌ های جدید آن در نهایت در سراسر جهان گسترش می‌ یابد و در چنین شرایطی ما قادر نخواهیم بود جلوی آن را بگیریم.

همزمان با جولان کرونا، پزشک های هندی  از بروز یک نوع عفونت بسیار نادر خبر داده اند. در این بیماری عفونی، «سمارق سیاه» در جسم پخش می‌ شود و بافت‌ ها و استخوان‌ ها را تخریب می‌ کند.

این عفونت سمارقی یا قارچی می‌ تواند بیماران را معیوب کند و یا منجر به مرگ آنها شود. میزان مرگ و میر ناشی از آن 50 درصد است. هرچند ابتلا به این عفونت قارچی همزمان با کرونا بروز یافته است، اما تنها منحصر به بیماران کووید 19 نیست.

«اتول پاتل» عضو اداره دولتی مبارزه با کرونا گفت: «موارد ابتلا به این عفونت قارچی در میان بیماران بهبود یافته کرونا چهار تا پنج برابر بیشتر از زمان پیش از همه گیری است.»

شورای تحقیقات طبی هند از بیمارستان هایی که بیماران کرونا، دیابت و یا افرادی با سیستم ایمنی ضعیف را مداوا می‌ کنند، خواسته است که به علائم اولیه عفونت قارچی از جمله درد سینوس، گرفتگی بینی، درد صورت، تورم، بی‌ حسی و دندان درد توجه کنند.

 

مکان: هند

منبع: شبکه الجزیره

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
5 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.