مکان: آتلانتا، آمریکا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش جماران، در جریان تیراندازی ‌هایی که در سه مرکز مختلف ارائه دهنده خدمات ماساژ و مراقبت از پوست و بدن (اسپا) در شمال غرب جورجیا به وقوع پیوست، دست کم 8 تن کشته، و 2 تن دیگر زخمی شدند.

«رودنی برایانت» رئیس پلیس آتلانتا اعلام کرد که همه این قربانیان زنان آسیایی ‌تبار بودند.

افسران پلیس آتلانتا در پی یک تماس تلفنی که از وقوع سرقت در یک اسپا خبر می ‌داد عازم محل شدند و جنازه سه زن را در آنجا یافتند. آنها وقتی که هنوز در صحنه بودند مطلع شدند در اسپای دیگری آن سوی خیابان نیز تیراندازی رخ داده که وقتی خود را به آنجا رساندند با اجساد دیگری مواجه شدند.

ساعاتی قبل از این حوادث، مقامات کانتی «چِروکی» در شمال آتلانتا اعلام کرده بودند که سه نفر در یک سالن ماساژ کشته و دو نفر هم زخمی شده ‌اند که یکی از مجروحان در نهایت در بیمارستان درگذشت.

دوربین ‌های مداربسته در سالن ماساژ تصاویر مظنون اصلی این حادثه را ضبط کرده و مقامات کانتی چِروکی نیز از بازداشت وی خبر دادند.

گزارش شده، «رابرت لانگ»، 21 ساله و اهل «وودستاک» در شهرستان چروکی در ارتباط با یکی از سه حادثه تیراندازی در آتلانتا، در یک عملیات تعقیب و گریز دستگیر، و به بازداشتگاهی در بخش «کریسپ» منتقل شد.

همزمانی تقریبی این تیراندازی‌ ها، شباهت مکان ‌های مورد حمله و قربانیان نشان می‌ دهد که به احتمال زیاد عامل همه این حملات و انگیزه او یکسان بوده است. اما کارشناسان پلیس هنوز ارتباط این حوادث با یکدیگر را با اطمینان تایید نکرده ‌اند. مظنون در نقطه ‌ای دور از محل تیراندازی بازداشت شده است.

اگرچه هنوز انگیزه دقیق این حملات برای مقام‌ های محلی روشن نیست و آنها نمی ‌دانند که آیا دلیل قومیتی یا نژادپرستانه انگیزه این ماجرا بوده یا نه، اما واحد مبارزه با تروریسم اداره پلیس نیویورک برای پیشگیری از بروز خشونت، بلافاصله گشت‌ های اضافی را در محله‌ های سکونت آسیایی ‌تبارها مستقر کرد.

چند روز پیش «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در یک سخنرانی تلویزیونی افزایش جرایم ناشی از تنفر و تبعیض علیه آمریکایی ‌های آسیایی‌ تبار را محکوم کرده بود. برخی گروه ‌های مدنی می ‌گویند که «دونالد ترامپ» رئیس جمهور پیشین آمریکا با «ویروس چینی» خواندن ویروس کرونا در ایجاد حس تنفر از چینی‌ تبارها و آسیایی‌ تبارها در آمریکا سهیم بوده است.

آتلانتا پرجمعیت ‌ترین شهر ایالت جورجیا در جنوب شرق آمریکا و مرکز تجاری و فرهنگی این ایالت است.

 

مکان: آتلانتا، آمریکا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
3 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.