سردار رمضان زیراهی روز یکشنبه به مناسب ۱۶ مهر سالروز شهادت شهید نادر مهدوی و همرزمانش در نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس افزود: هرچند دشمن امروز برای تضعیف روحیه مردم ایران بسیج شده اما باید این روحیه را حفظ و تقویت کرد.

وی بیان کرد: امروز استکبار جهانی با تمام توان خود برای مقابله با ایران وارده شده و به کشورها تحکم کرده بایستی ایران را در محاصره اقتصادی قرار دهند این وظیفه ماست که در این شرایط حساس برای مقابله با دشمن آرامش را به جامعه تزریق کنیم.

زیراهی اضافه کرد: با توجه به اینکه نیمی از جمعیت کشور گذشته درخشان این سرزمین را درک نکرده اند باید با یادآوری این حماسه‌ها آنها را در جریان قرار بدهیم.

وی بیان کرد: هرچند امروز نوع جنگ و عملیات‌ها تغییرکرده اما کارآمدترین سلاح ملت ایران روحیه دشمن ستیزی، ایثار و فداکاری است که دشمن را امروز از پا درآورده است.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: دشمن در دوران دفاع مقدس به دلیل شکست در مقابل عزم و اراده جوانان این سرزمین به انجام عملیات‌های بزدلانه از جمله هدف قراردادن هواپیمای مسافربری روی آورد.

زیراهی گفت: تجربه ثابت کرده است که باید قوی باشیم در غیر اینصورت دشمن همه دستاوردهای ما را از بین می‌برد.

وی تاکید کرد: دشمن امروز اقتدار ما را درک کرده و جمهوری اسلامی را به عنوان یک قدرت در محاسبه‌های خود قرار دارده و اگر قدرت نداشته باشیم نمی‌توانیم این مسیر دشوار را طی کنیم.

فرمانده منطقه دوم نیروی دریایی سپاه افزود: امروز جمهوری اسلامی با تکیه بر توان داخلی توانسته با تولید انواع شناورهای موشک انداز در بردهای مختلف و انواع و اقسام موشک‌ها از توان بالای نظامی برخودار باشد.

وی ادامه داد: با وجود این ایران اسلامی بنای جنگ با هیچ کشوری را ندارد اما این قدرت را دارد در صورت تجاوز هر قدرتی به مرزهای این کشور با قدرت در مقابل آنان قرار گیرد و پاسخ کوبنده‌ای به آنها بدهد چنانچه در هشت سال دوران دفاع مقدس نیز این اصل را ثابت کرد.

زیراهی اضافه کرد: نیروی دریایی سپاه با اقتدار از خلیج فارس صیانت و حفاظت می‌کند و امنیت مطلوبی در این آبراه استراتژیک حاکم است.

وی یادآور شد: امنیت خلیج فارس باید از سوی کشورهای حاشیه خلیج فارس به عنوان همسایه‌های ما تامین شود اما استکبار جهانی برای تامین منافع نامشروع خود با ایجاد ناامنی در خلیج فارس و ایران هراسی قصد دارد این منطقه را ناامن جلوه دهد. 

زیراهی گفت: برای پاسداشت سالروز به شهادت رسیدن سردار نادر مهدوی و همرزمانش ۱۵ مهرماه با حضور خانواده شهدا محل شهادت آنان در دریا گلباران و روز ۱۶ مهر نیز در حسینیه ثارالله و روستای بحیری یادواره این شهیدان برگزار می‌شود. 

16 مهر سال ۱۳۶۶شهید مهدوی همراه با سرداران شهید غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمّدیها، مجید مبارکی شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای انجام گشت زنی، با استفاده از ۲ فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند.
پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS۶ متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.
شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی ها قرار گرفت.
موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناوگروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد و بالگردهای آمریکایی بشدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی می کردند.
سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را بزنند و پس از ۱۵ دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند.
پس از اصابت موشک و آتش سوزی ۲ قایق شهدای خلیج فارس، تنها ناوچه طارق که سردار شهید مهدوی بر آن سوار بود، سالم مانده بود و نادر به اتفاق بیژن گرد هم به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می‌کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی‌ها از آب بودند پس از ۲۰ دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن می‌افتند.
پس از نبرد نابرابر نادر بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چندلر آماج شکنجه‌های وحشیانه دشمن قرار می‌گیرد و سینه‌اش با میخ های بلند آهنین سوراخ می‌شود و مظلومانه به شهادت می‌رسد.
پس از گذشت ۶ روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل گرفته و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

۶۰۴۷/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.