عبدالله نادری روز دوشنبه در نشست هماهنگی برگزاری مراسم سی دومین سالگرد گرامیداشت شهدای خلیج فارس افزود: امروز شهدای خلیج فارس و سردار شهید مهدوی به الگوی برای  همه آزادیخواهان و مبارزه مستیقم  با آمریکا در جهان تبدیل شده اند.

وی افزود: شهدای خلیج فارس باعث اقتدار جمهوری اسلامی ایران در جهان شده اند و امسال مراسم سی دومین سالروز شهادت آنان فردا در جوار مزار سردار شهید نادر مهدوی در گلزار شهدای روستای بحیری دشتی برگزار خواهد شد.

نادری  بیان کرد: برای برگزاری هر چه باشکوهتر مراسم شهدای خلیج فارس امسال چندین جلسه در سطح استان بوشهر و شهرستان دشتی  برگزار شد و همه  تمهیدات لازم برای برگزاری با شکوه این یاداوره اتخاذ شده است.

وی ادامه داد: برگزاری این یادوارها باعث انتقال فرهنگ ایثار  و شهادت و پیام استقامت و شجاعت شهدا به نسل جوان خواهد شد.

فرماندار دشتی اگفت: امسال در برنامه سی دومین سالروز شهدای خلیج فارس چند برنامه فرهنگی شامل نقالی شجاعت شهدای خلیج فارس در برابر ناو آمریکایی،  برافراشته شدن پرچم بارگاه ملکوتی علی ابن موسی رضا (ع)  در جوار قبور مزار شهدای خلیج فارس با حضور خدام حرم رضوی و تجلیل از دانشجویی که عکس شهید نادر مهدوی را به مقام معظم رهبری اهدا کرد و دیدار و تجلیل از خانواده شهیدان مهدوی و توسلی برگزار می شود.

 ۱۶ مهر سال ۱۳۶۶شهید نادر مهدوی همراه با سرداران شهید غلامحسین توسلی، بیژن گرد، نصرالله شفیعی، آبسالانی، محمّدیها، مجید مبارکی شهدای نبرد مستقیم با آمریکا در خلیج فارس، برای انجام گشت زنی، با استفاده از ۲ فروند قایق و ناوچه طارق به سمت جزیره فارسی حرکت کردند.

پس از رسیدن به جزیره فارسی صدای انفجار مهیب ناشی از انهدام رادار پایگاه فرماندهی توسط بالگردهای آمریکایی را شنیدند و لحظاتی بعد، سردار شهید مهدوی و همرزمانش یک فروند بالگرد کبری MS۶ متعلق به نیروهای آمریکایی را بالای سر خود دیدند.

شهید مهدوی بلافاصله نیروهای تحت امر خود را برای انجام عملیات مقابله به مثل فرا خواند، هنوز دقایقی از انهدام رادار فرماندهی نگذشته بود که قایق حامل شهید آبسالان و شهید نصرالله شفیعی نیز هدف اصابت موشک آمریکایی‌ها قرار گرفت.

موشک دیگری نیز توسط دشمن به سمت اعضای ناوگروه شلیک شد که به هدف اصابت نکرد و بالگردهای آمریکایی بشدت به طرف ناوچه طارق تیراندازی می‌کردند.

سردار شهید مهدوی و یارانش، تصمیم گرفتند بالگردها را بزنند و پس از ۱۵ دقیقه درگیری شدید، با استفاده از یک فروند موشک استینگر، یکی از این بالگردها را ساقط کردند.

 نادر مهدوی به اتفاق بیژن گرد هم به طرف بالگردهای آمریکایی در هوا شلیک می‌کردند و هم در پی گرفتن شهدا و زخمی‌ها از آب بودند که پس از ۲۰ دقیقه رزم جانانه زنده به چنگال دشمن افتادند.

نادر مهدوی بر عرشه ناو جنگی یو اس اس چندبار آماج شکنجه‌های وحشیانه دشمن قرار گرفت و سینه‌ اش با میخ های بلند آهنین سوراخ شد و بدین ترتیب مظلومانه به شهادت رسید.

پس از گذشت ۶ روز، پیکرهای مطهر شهدا و اسرا از مسقط پایتخت کشور عمان تحویل مقام های ایرانی و از مرز هوایی وارد فرودگاه مهرآباد تهران شد.

روستای بحیری شهرستان دشتی با یکهزار نفر جمعیت و تقدیم ۱۷ شهید در فاصله ۸۵ کیلومتری جنوب بوشهر واقع است.

۷۲۰۶/۶۰۴۳

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.