مکان: دلاور، آمریکا/ منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

به گزارش جماران، «جو بایدن» کاندیدای حزب دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، در ایالت «دلاور» رای داد. فیلم این رای دهی، از کانال های تلویزیونی محلی پخش شد.

جو بایدن به همراه همسرش «جیل» به شعبه اخذ رای در «ویلمینگتون» رفت. هر دو ماسک زده بودند؛ جو بایدن با یک ماسک آبی یکبار مصرف بود، همسرش یک ماسک سیاه بر صورت داشت.

او پیش از ورودش به مرکز رای گیری خطاب به حاضران گفت: من اکنون کاری را انجام خواهم داد که امیدوارم شما نیز انجامش بدهید. من می ‌روم که رای بدهم!

در هنگام خروج از مرکز رای دهی، بایدن با استقبال هواداران و روزنامه نگاران روبرو شد و تایید کرد که رای داده است. او از برنامه خود درباره برنامه سلامت همگانی گفت. او گفت که می تواند در این خصوص با جمهوری خواهان همکاری کند.

وی سپس به بیمه «اوباماکر» اشاره کرد و گفت که ما خواستار طرحی بهینه هستیم که برای مردم مقرون به صرفه باشد.

هیچ گزارشی از آنچه در داخل حوزه رای گیری اتفاق می افتد، وجود نداشت.

جو بایدن که متولد شهر «اسکرانتون» ایالت «پنسیلوانیا» در همسایگی ایالت دلاور است، به مدت 26 سال نماینده ایالت دلاور در سنای آمریکا بوده است و از قبل پیش‌ بینی می‌ شد که وی رای خود را در همین ایالت به صندوق بیاندازد.

نظرسنجی «نیویورک تایمز - کالج سیه نا» نشان می دهد در این ایالت، بایدن با 49 درصد آراء، 8 درصد از ترامپ جلوتر است.   

​دونالد ترامپ رئیس جمهور فعلی جمهوری خواه و رقیب بایدن در انتخابات پیش رو هم شنبه گذشته در فلوریدا رای داده بود.

انتخابات ریاست جمهوری آمریکا سه شنبه 3 نوامبر برگزار می شود. بیش از 74 میلیون آمریکایی قبلا در رای گیری زودهنگام رای خود را داده اند. این رقم از مجموع کل 58.3 میلیون رای ماخوذه پیش از موعد در انتخابات چهار سال پیش بیشتر است.

رای ‌دهندگان آمریکایی در بیشتر ایالت‌ های کشور می توانند طبق قانون در یک دوره مشخص زودتر از تاریخ برگزاری انتخابات ریاست جمهوری اقدام به رای دادن کنند؛ که این دوره در ایالت ‌های مختلف متفاوت است.

 

مکان: دلاور، آمریکا

منبع: خبرگزاری آسوشیتدپرس

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
1 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.