مکان: هند و بنگلادش/ منبع: هندوستان تایمز

 

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی و خبری جماران، مقامات هند و بنگلادش همزمان با شیوع ویروس جدید کرونا در این کشورها مجبور به تخلیه میلیون ها نفر به دلیل نزدیک شدن طوفان دریایی «آمفان» شدند.

بیش از 20 گروه امدادرسان به منطقه اعزام شده اند و چندین گروه دیگر در حالت آماده باش قرار گرفته اند.

 

طوفان آمفان

 

ساکنان بنگلادش و مناطق شمال شرقی هند با نزدیک شدن این طوفان شاهد بارش سیل آسای باران و وزش شدید باد بودند. شیوع بیماری همه گیر «کووید 19» باعث شده است که مقامات این دو کشور با مشکلات مضاعفی برای مقابله با تبعات طوفان آمفان روبرو شوند.

 

تخلیه هند2

 

بنا به تصمیم مقامات بنگلادش و هند مدارس و دیگر ساختمان ها به پناهگاه های موقت ساکنان تبدیل شده است. این در حالی است که آنها نسبت به طوفان های گذشته برای رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی به پناهگاه های بیشتری برای اسکان موقت شهروندان نیاز دارند.

 

تخلیه هند

 

ایالت بنگال غربی در شمال شرق هند یکی از ایالت هایی است که احتمالا خسارت جانی و مالی زیادی از طوفان آمفان خواهد دید. با این حال به گفته پلیس شهروندان از بیم ابتلا به ویروس جدید کرونا حاضر به تخلیه محل سکونت خود و اسکان در پناهگاه ها نیستند.

 

تخلیه هند و بنگلادش2

 

کارشناسان هواشناسی هشدار داده اند که طوفان آمفان یکی از شدیدترین طوفان های دریایی در منطقه طی یک دهه اخیر خواهد بود. انتظار می رود که سرعت بادهای این طوفان به 185 کیلومتر در ساعت برسد.

طوفان آمفان از خلیج بنگال به سواحل بنگلادش و ایالت های شمال شرقی هند نزدیک می شود. مقامات بنگلادش ابراز نگرانی کرده اند که خسارات جانی و مالی این طوفان مانند طوفان «سدر» باشد که در سال 2007 میلادی این کشور را درنوردید. حدود 3500 نفر در جریان طوفان دریایی آن سال جان خود را از دست دادند.

 

تخلیه بنگلادش

 

دولت بنگلادش اعلام کرده است که 2.2 میلیون نفر را از محل سکونت خود تخلیه خواهد کرد. تخلیه 200 هزار نفر از ساکنان ایالت بنگال غربی در هند نیز در جریان است. مقامات هند از شهروندان خواسته اند که با استفاده از ماسک و رعایت اصول فاصله گذاری اجتماعی به پناهگاه ها بروند.

این طوفان در حالی به وقوع می پیوندد که ده ها هزار کارگر مهاجر هندی به خاطر قرنطینه خانگی و تعلیق فعالیت های اقتصادی محل کار خود را ترک کرده و به سوی خانواده های خود روان هستند.

صندوق نجات کودکان از تبعات طوفان آمفان بر زندگی میلیون ها کودک و اعضای خانواده آنها در مناطق ساحلی بنگلادش و هند ابراز نگرانی کرده است.

آمفان اولین ابر-گردباد استوایی در خلیج بنگال از سال 1999 است. در آن سال وزش یک ابرگردباد در سواحل «اریسا» به مرگ بیش از 9 هزار نفر منجر شد.

 

مکان: هند و بنگلادش

منبع: هندوستان تایمز

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
2 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.