بیمارستان های بنگلادش پر از افراد مبتلا به بیماری مرتبط با سرما مانند آنفولانزا و التهاب ریوی و غیره هستند.

 

به گزارش جماران به نقل از رویترز، حداقل 50 بنگلادشی در اثر موج سرمای شدید که این کشور را اکنون فرا گرفته جان خود را از دست دادند.

سازمان هواشناسی بنگلادش اعلام کرد که پایین ترین درجه گرما در این کشور صبح امروز یکشنبه 4.5 درجه در شهر مرزی«تیتولیا» در شمال بنگلادش ثبت شده است.

«عایشه اختر» یکی از مسئولان برجسته در اداره بهداشت بنگلادش گفت که از اول ماه نوامبر تا 28 دسامبر 17 تن در اثر التهاب حاد در دستگاه تنفسی و 33 تن دیگر به دلیل اسهال و بیماری دیگر در سراسر بنگلاش جان خود را از دست دادند.

اختر افزود که بیمارستان های بنگلادش پر از افراد مبتلا به بیماری مرتبط با سرما مانند آنفولانزا و التهاب ریوی و غیره هستند.

این مسئول بنگلادشی در ادامه تأکید کرد که افراد با درآمد پایین به ویژه کارگران بیشتر آسیب را از هوای سرد دیده اند زیرا لباس گرم ندارند و بسیاری به ویژه کودکان و افراد مسن نیز در معرض بیماری هایی مانند التهاب ریوی هستند.

سازمان هواشناسی اعلام کرده است که موج سرمای شدید که با باد سرد و مه غلیظ همراه است به احتمال زیاد تا چند روز دیگر نیز ادامه یابد.

یک مسئول بنگلادشی در بخش هوایی نیز اعلام کردند که مه غلیظ باعث شده است که مقصد بسیاری از پروازها تغییر کند و بسیاری از پروازهای دیگر نیز به تأخیر بیفتند.

 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

کلمات کلیدی بنگلادش

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.