به گزارش خبرنگار مهر، محمد دستورانی بعدازظهر چهارشنبه در جلسه شورای معاونان به میزبانی آموزش‌وپرورش سمنان ضمن بیان اینکه مدارس استان از روز شنبه به مدت چهار هفته باز می‌شوند، ابراز داشت: این تصمیم در ستاد ملی مدیریت و مقابله با کرونا با تأکید وزیر آموزش‌وپرورش صورت گرفت که حضور مدیران، معلمان، دبیران و کادر اجرایی از ۲۷ اردیبهشت در مدارس الزامی خواهد بود.

وی ضمن بیان اینکه مراکز آموزشی استثنایی، پیش‌دبستانی و خوابگاه‌های شبانه‌روزی و مناطق قرنطینه شده همچنان تعطیل هستند، افزود: حضور دانش آموزان در مدارس اختیاری و شرط آن نیز داشتند ماسک و دستکش است که خانواده‌ها می‌بایست آن را تهیه کنند.

مدیرکل آموزش‌وپرورش سمنان بابیان اینکه این چهار هفته برای جبران عقب‌ماندگی دانش آموزان در نظر گرفته‌شده است، ابراز داشت: دانش‌آموزانی که نتوانستند از اپلیکیشن شاد و برنامه‌های تلویزیون استفاده کنند برای رفع اشکال مدارس دایر و معلمان موظف به پاسخ‌گویی هستند.

دستورانی بابیان اینکه سلامت جسمی و روانی دانش آموزان در اولویت آموزش‌وپرورش است، تصریح کرد: مدارس باید شرایطی را منظور کنند تا در هر مدرسه ۲۵ درصد دانش آموزان حاضر شوند و برنامه‌های درسی نیز از قبل اطلاع‌رسانی شده باشد.

وی ضمن بیان اینکه باید از تجمع دانش آموزان پرهیز و بوفه مدارس تعطیل شوند، افزود: مدیران باید با استفاده از تمام ظرفیت‌های شهرهای خود، فرمانداری‌ها، بخشداری‌ها، دهیاری‌ها، مراکز بهداشتی درمانی، هلال احمر، سپاه، بسیج و گروه‌های جهادی نسبت به ضدعفونی کردن مدارس تا قبل از بیست و هفتم اردیبهشت اقدام و همچنین در طول این یک ماه به صورت روزانه مدارس را گندزدایی کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.