شیوع کرونا اواخر دسامبر گذشته(آذر/دی) از کشور چین آغاز شد و تا به حال دست کم  سه و نیم میلیون نفر را در جهان مبتلا کرده است، در ایران از ظهر دیروز ۹۷۶ بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و جمع تعداد مبتلایان قطعی به این ویروس را به به ۹۷ هزار و ۴۲۴ نفر رساند. از این تعداد  تا به حال ۶ هزار و ۲۰۳ نفر فوت و ۷۸ هزار و ۴۲۲ نفر بهبود یافته اند.

از آغاز شیوع این ویروس در جهان، خبرهای مربوط به آن در صدر اخبار دنیا قرار دارد و  این ویروس با درنوردیدن بسیاری از کشورها،  مکان های عمومی زیادی را در شهرهای مختلف دنیا به تعطیلی کشانده است.

اخبار کوتاه کرونا استان سمنان در روزی که گذشت:

حبیب‌الله خجسته‌پور جانشین رییس ستاد مقابله با کرونا استان سمنان گفت: شهرستان میامی، در تقسیم‌بندی ستاد ملی مبارزه با کرونا بر اساس میزان تهدید این ویروس، در وضعیت سفید و کم‌خطر قرار گرفت و سه شهرستان سمنان، مهدیشهر و دامغان در وضعیت زرد و بقیه شهرستان‌های این استان در وضعیت قرمز قرار دارد.

*

حسن آل بویه مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی استان سمنان گفت: تولید محلول‌های ضدعفونی کننده  از زمان شیوع کرونا در واحدهای تولیدی این استان از سه هزار و ۵۰۰ لیتر با جهش ۱۹ برابری به روزانه ۶۷ هزار و ۵۰۰ لیتر رسیده و این استان را به قطب تولید در کشور تبدیل کرده است و ظرفیت تولید ماسک در این واحدها ۲۷هزار عدد در روز بود اما اکنون، با مدیریت جهادی واحدها روزانه ۴۳ هزار عدد ماسک تولید می‌شود.

*

محمد عوض آبادیان شهردار امیریه گفت: سیزدهمین دوره از جشنواره ملی و مذهبی گل‌غلتان نوزاد امیریه در شهرستان دامغان به دلیل شیوع کرونا برگزار نمی‌شود  در حالی که این آیین معنوی صدساله گل غلتان در شهر امیریه هر سال در اردیبهشت، ماه رویش گل‌های محمدی، برگزار می‌شد. 

*

محمد طاهریان سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدیشهر گفت: برنامه قرآنی «تجلی نسیم رحمت» در ماه مبارک رمضان در چهار بخش در فضای مجازی توسط موسسه مصباح المنیر و فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرستان در حال برگزاری است و  این ویژه برنامه قرآنی در رده های سنی مختلف در چهار بخش،  با هدف ترویج فرهنگ قرآنی در ماه رمضان برگزار می شود و با توجه به شیوع کرونا و نبود امکان اجرای برنامه‌های جمعی، این برنامه ها تنها در فضای مجازی برگزار می شود.  

*

حمیدرضا کشاورزیان رییس کمیته امداد امام خمینی (ره) دامغان گفت: یکهزار و ۶۵۰ هزار بسته معیشتی، در قالب رزمایش کمک مومنانه، بین نیازمندان و مددجویان کمیته امداد این شهرستان توزیع شد.

*

یکهزار و ۱۰۰ بسته معیشتی در قالب رزمایش همدلی و کمک مومنانه بین خانواده‌های نیازمند به همت کمیته امداد استان سمنان در حال توزیع است.

*

کمک مومنانه خیران و امام جماعت روستای زمان آباد منطقه دور افتاده و محروم خارتوران و تقدیر از مدافعان سلامت مرکز درمانی این روستا انجام شد. 

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.