مجتبی بور بور در گفتگو با خبرنگار مهر، ضمن بیان اینکه بهمن‌ماه سال گذشته دام ۵۵ خانوار عشایر آرادان دچار بیماری تب برفکی شدند، ابراز داشت: متأسفانه این بیماری تلفات دو هزار و ۲۲۱ رأس دام و خسارت به خانواده‌های عشایری را در آرادان به دنبال داشت.

وی ضمن بیان اینکه با همکاری مدیرکل عشایری استان سمنان مبلغ قابل‌توجهی برای جبران خسارت خانواده‌های عشایری پیش‌بینی شد، افزود: یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان برای خانواده‌هایی که دام‌های آن‌ها متحمل خسارت تب برفکی شدند در نظر گرفته شد.

فرماندار آرادان بابیان اینکه مقرر شد دامداران مبلغ قرض‌الحسنه را به‌صورت ۶۰ ماهه دریافت کنند، ابراز داشت: در قبال آن عشایر آرادان دام‌هایی که از سال‌های قبل بیمه نکردند را می‌بایست امسال بیمه کنند.

بور بور ضمن بیان اینکه برای حل مشکلات پیش روی عشایر به‌خصوص در شرایط بیماری کرونا تلاش می‌شود، تصریح کرد: با همکاری امور عشایری استان در راستای کمک مؤمنانه و فرمایشات رهبر معظم انقلاب این سازمان مواد ضدعفونی و ماسک را به‌صورت رایگان برای خانواده‌های عشایر در نظر گرفتند.

وی افزود: با توجه به اینکه عشایر در مرحله کوچ قرار دارند و مسیر ییلاق را در پیش گرفتند لذا برای جلوگیری از شیوع بیماری ویروس کرونا قرار شد راه و آبشخورهای کوچ ضدعفونی شود که این اقدام عشایری استان سمنان شایان تقدیر است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.