مراد خادم در گفتگو با خبرنگار مهر، بابیان اینکه درمجموع یک‌میلیون و ۷۴ هزار رأس دام سبک متعلق به خانواده‌های عشایری استان سمنان است، اظهار داشت: درمجموع ۱۱۹ هزار و ۲۰۰ رأس دام بیمه شدند که در صورت تلف شدن دام براثر حوادث طبیعی مثل بارندگی بیمه به آنان خسارت پرداخت می‌کند.

وی با اشاره به اینکه بارندگی‌های اخیر و جاری شدن سیلاب ۱۰۰ رأس دام را در میامی تلف‌کرده است، تصریح کرد: بر اساس سرشماری سال ۹۷ در کل استان سه هزار و ۱۸۱ خانوار عشایری زندگی می‌کنند.

مشکلی برای تأمین نهاده دامی عشایر استان سمنان وجود ندارد

مدیرکل امور عشایری سمنان با تأکید بر اینکه مشکلی برای تأمین نهاده‌های دامی دام‌های عشایر وجود ندارد، گفت: طی یک سال گذشته ۲۲ هزار و ۸۶۳ تن انواع نهاده‌های دامی بین عشایر توزیع‌شده است.

خادم بابیان اینکه فقدان مرتع یکی از مهم‌ترین چالش‌های عشایر استان سمنان محسوب می‌شود، تصریح کرد: عشایری که برای تأمین مراتع خود باید به خارج از استان کوچ کنند دچار مشکلاتی برای تأمین مرتع هستند که پیگیری برای رفع این مشکل در دستور کار قرار دارد و در حال حاضر برای حمایت از آن‌ها توزیع نهاده‌های دامی ادامه دارد.

وی افزود: ۱۷ هزار و ۴۵۸ تن جو، سه هزار و ۴۵۰ تن کنسانتره، ۴۵۵ تن یونجه و یک هزار و ۵۰۰ تن سیلاژ بین عشایر استان سمنان توزیع‌شده است.

مدیرکل امور عشایری سمنان با تأکید بر اینکه به‌زودی عشایر استان باید مناطق قشلاقی را ترک کنند و به سمت ییلاق کوچ کنند، خاطرنشان کرد: توزیع ماسک، گندزدایی مسیر کوچ و آبشخورها و اتراقگاه‌ها و اطلاع‌رسانی دستورالعمل‌های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا ویروس در جامعه عشایری در دستور کار قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.