به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از وبدا، دکتر احسان رفیعی منش اظهار کرد: ۹ اردیبهشت به نام روز جهانی ایمنی و سلامت در محیط کار نامگذاری شده است و با توجه به شیوع بیماری کرونا به خصوص در محیط کار شعار امسال با عنوان کنترل بیماری کرونا در محیط کار انتخاب شده است.

وی با بیان اینکه کاهش ساعت کاری در محیط کار در دوره بحران کرونا باید مورد توجه باشد، بیان کرد: باید برنامه‌ریزی لازم با کمک مشاوران و متخصصان انجام شود و حضور افراد پرخطر در محل کار کم شده و در صورت امکان حذف شود.

دکتر رفیعی‌منش تصریح کرد: کارگران صنوف و کارگاه‌ها، رانندگان، کارمندان ادارات و بانک‌ها جزو گروه‌های در معرض این بیماری هستند و باید در جهت جلوگیری از انتقال ویروس در محیط کار رعایت نکات لازم صورت پذیرد تا شیوع بیماری در میان خانواده آنان و آحاد جامعه نباشد.

وی با ذکر این نکته که مدیران و کارفرمایان باید از ورود افراد دارای بیماری تنفسی به محیط کار جلوگیری کرده و افراد مبتلای بهبود یافته هم پس از تأیید سلامت به کار خود بازگردند، تأکید کرد: همچنین رعایت فاصله اجتماعی، در اختیار گذاشتن ماسک، دستکش و محلول ضدعفونی کننده، آموزش مداوم و مستمر در محیط کار و رعایت دستورالعمل‌های ایمنی را به‌صورت مستمر داشته باشند.

دکتر رفیعی‌منش بیان کرد: افرادی که دارای علائم مشکوک هستند نباید در محیط کار حاضر شوند تا موجب انتقال ویروس نشوند، این افراد باید به مراکز ۱۶ ساعته مراجعه کرده و وضعیت خود را بررسی کنند و در صورتی که نتیجه تستشان منفی بود در محل کارشان حاضر شوند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.