مهرداد جهاندیده روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیش از سه هزار و 678 طرح از این تعداد در بحث اشتغال روستایی و 276 طرح نیز در زمینه اشتغال فراگیر در سامانه ثبت شده است.
دبیر کارگروه اشتغال سیستان و بلوچستان عمده رسته های ثبت شده در این طرح ها را مربوط به بخش های صنعت، معدن و تجارت، کشاورزی و میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری عنوان کرد.
وی با تاکید بر تسریع فرایند بررسی طرح ها و معرفی آنها به بانک برای دریافت تسهیلات گفت: صاحبان طرح ‌های اشتغالزا می‌ توانند با توجه به فرصت محدود باقی مانده با مراجعه به سامانه کارا به نشانی kara.mcls.gov.ir طرح خود را ثبت و از تسهیلاتی که در اختیارشان قرار خواهد گرفت استفاده کنند.
جهاندیده افزود: پرداخت تسهیلات بستگی به نوع و نحوه‌ اجرای طرح دارد و طرح ‌هایی که توجیه اقتصادی و اشتغالزایی بالاتری داشته باشند از تسهیلات بیشتری بهره ‌مند خواهند شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان خاطر نشان کرد: سود این تسهیلات با نرخ چهار درصد برای مناطق روستایی و عشایری مرزی، با نرخ 6 درصد برای مناطق روستایی و عشایری غیر مرزی و نرخ 10 درصد برای تامین سرمایه در گردش واحدهای تولیدی مستقر در نواحی صنعتی و شهرهای زیر 10 هزار نفر جمعیت تعیین شده است.
وی ادامه داد: جذب حداکثری تسهیلات تخصیص یافته به سیستان و بلوچستان می تواند به عنوان یک فرصت مناسب برای کاهش آلام مردم رنج دیده استان از خشکسالی ها و مشکلات اقتصادی باشد.
3042**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.