به گزارش ایرنا رضا حسینی روز پنجشنبه در جلسه شورای اشتغال آذربایجان غربی افزود: دولت تدبیر و امید در راستای گشایش بیشتر در فعالیت های اقتصادی و اشتغالزا به ویژه در مناطق روستایی و کم برخوردار، طرح اشتغال پایدار روستایی را به اجرا درآورده و مصوبه هایی برای تسریع در پرداخت تسهیلات نیز ابلاغ کرده است اما بانک ها در این خصوص همکاری های لازم را انجام نمی دهند.
وی اضافه کرد: از جمله مواردی که باید مدنظر بانک های عامل قرار گیرد، ثبت تسهیلات پرداختی در سامانه 'کارا' است زیرا عملکرد استان در قالب این سامانه مورد بررسی قرار می گیرد و پرداخت های ثبت نشده در عملکرد استانی لحاظ نمی شود.
وی از اختصاص تسهیلات اشتغال روستایی به عشایر با تصمیم جدید دولت خبر داد و بیان کرد: در این خصوص، اداره کل امور عشایری استان وظیفه وارد کردن اطلاعات متقاضیان و تسهیلات پرداختی به سامانه 'کارا' را بر عهده دارد.
معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار آذربایجان غربی تاکید کرد: همه نهادهای مسوول و بانک ها در راستای سرعت بخشیدن به اعطای تسهیلات اشتغال فراگیر و پایدار روستایی اهتمام ویژه داشته باشند.
نماینده مردم ارومیه در مجلس شورای اسلامی نیز در این جلسه با اشاره به مشکلات معیشتی موجود در مناطق محروم و مرزی استان، گفت: برای کاهش این مشکلات باید زمینه های سرمایه گذاری مرزی و اشتغال افراد بومی در واحدهای تولیدی ایجاد شود.
نادر قاضی پور افزود: بانک های ارائه دهنده تسهیلات اشتغال روستایی در آذربایجان غربی در راستای تسهیل پرداخت وام های اشتغال توجه ویژه ای داشته باشند و در راستای کاهش مشکلات مردم گام بردارند.
وی اضافه کرد: بانک های مختلف با وجود منابع مالی بسیار زیاد، اقدام خاصی برای توسعه اقتصادی آذربایجان غربی انجام نداده اند و باید این خلا سرمایه گذاری را جبران کنند.
وی سهم جمعیتی آذربایجان غربی را 4.1 درصد کل کشور اعلام کرد و ادامه داد: اگر بانک ها و موسسه های سرمایه گذاری وابسته به آنها همین میزان از سهم سرمایه گذاری در کشور را به این استان اختصاص بدهند، مشکلات اقتصادی مردم به طور کلی از بین می رود.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان غربی نیز در این جلسه با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه اشتغال روستایی در استان بیان کرد: از ابتدای اجرای طرح اشتغال پایدار روستایی در استان، پرداخت 331 میلیارد ریال تسهیلات برای 106 طرح مصوب در سامانه 'کارا' ثبت شده است.
رضا نقی زاده گفت: البته میزان پرداختی تسهیلات اشتغال پایدار روستایی در آذربایجان غربی 435 میلیارد ریال برآورد شده اما از این میزان 104 میلیارد ریال هنوز وارد سامانه نشده است.
وی افزود: بانک های عامل باید توجه کنند که ملاک عمل استان، ثبت در سامانه 'کارا' است و بدون ثبت در این سامانه، عملکردی برای استان در نظر گرفته نمی شود.
به گزارش ایرنا، طرح اشتغال پایدار روستایی از اواخر سال گذشته در کشور کلید خورد و سهم استان از این طرح، 4800 میلیارد ریال در نظر گرفته شده است.
2093/3072
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.