محمدرضا حافظی روز پنجشنبه در بیستمین جشنواره خیران مدرسه ساز استان مرکزی در اراک، افزود: به دلیل برخی تنگناهای اقتصادی امکان تامین منابع مالی برای بازسازی و ایمن سازی مدارس کشور از توان دولت خارج است و می طلبد که مردم و خیران با مشارکت هدفمند در ساخت و تجهیز مدارس بستر سرمایه های دانش و تربیت کشور را بهبود بخشند.
وی ادامه داد: 650 هزار خیر مدرسه ساز در داخل کشور و هزار خیر در خارج از مرزهای ایران اسلامی در زمینه ساخت و تجهیز مدارس همکاری دارند و تا کنون 37 درصد از مدارس کشور با همت این نیکوکاران ساخته شده است.
رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور خاطر نشان کرد: حضور خیران و ملت ایران اسلامی با درک مشکلات اقتصادی دولت در زمینه ساخت و تجهیز فضاهای آموزشی کشور همواره در حال افزایش است.
استاندار مرکزی نیز در این جشنواره گفت: فعالیت های مدرسه سازی باقیات صالحات است که در کشور به عنوان سرمایه عظیم فرهنگی و انسانی وجود دارد.
سید علی آقازاده افزود: برگزاری جشنواره خیران مدرسه ساز در استان مرکزی و کشور ضمن رفع نیازهای آموزشی بستری برای تعمیق پیوندهای فرهنگ، اجتماعی و اقدامات خداپسندانه است.
وی ادامه داد: استانداری مرکزی آمادگی دارد به میزان تعهد خیران مدرسه ساز استان منابع اعتباری برای بازسازی، ساخت و تجهیز مدارس اختصاص دهد.
استاندار مرکزی یادآور شد: 144 طرح آموزشی با 908 کلاس درس و با اعتباری بالغ بر هزار و 700 میلیارد ریال در دولت تدبیر و امید در این استان ایجاد شده است.
آقازاده افزود: با بهره برداری از این طرح ها 150 هزار متر مربع به فضاهای آموزشی استان مرکزی افزوده شده است.
وی ادامه داد: دولت تدبیر و امید در طول 6 سال فعالیت با انجام این طرح ها بیشترین حضور و فعالیت را نسبت به دولت های گذشته در زمینه ساخت فضاهای و خدمات آموزشی در استان و کشور داشته است.
مدیرکل اموزش و پرورش استان مرکزی نیز در این جشنواره گفت: یک سوم فضاهای آموزشی این استان توسط خیران مدرسه ساز ساخته و تجهیز شده است.
شهریار فولادوند افزود: با توجه به استقرار پایه دوازدهم در آموزش و پرورش ایجاد و توسعه فضاهای آموزشی ضروری است و این نیاز در شهرستان ساوه بیشتر احساس می شود.
دراین نشست از خیران مدرسه ساز استان مرکزی تقدیر شد.
هزار و 710 خیر در استان مرکزی در زمینه توسعه و تجهیز فضاهای آموزشی فعالیت دارند.
227 هزار دانش آموز در 2 هزار و 269 واحد آموزشی استان مرکزی به تحصیل اشتغال دارند.
1955/6013/
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.