یوسف شهرکی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشتر بچه ماهی های رها سازی شده از نوع کپور و آمور(شیرماهی) هستند.
وی ادامه داد: با توجه به آب و هوای مناسب خاش این تعداد بچه ماهی به طور رایگان در میان استخرداران این شهرستان توزیع شد.
وی بیان کرد: دوره پرورش ماهی گرمابی در خاش 6 تا هشت ماه به طول می انجامد و انتظار می رود 30 تن ماهی برداشت شود.
وی تصریح کرد: شهرستان خاش با دارا بودن 375 باب استخر پرورش ماهی رتبه نخست سیستان و بلوچستان در تعداد استخر را دارد.
رئیس اداره شیلات خاش با بیان اینکه ماهی تولید شده در استخر بسیار ارگانیک است گفت: انواع ماهیان فیتوفاگ، بیگهد، کپور و آمور در استخرهای پرورش ماهی این شهرستان تولید می شود.
شهرکی با بیان اینکه شیلات یکی از محورهای توسعه بخش کشاورزی در کشور محسوب می شود اظهار داشت: پرورش ماهی گرم آبی در نیمه نخست سال و پرورش ماهی سردآبی در نیمه دوم سال و با سرد شدن هوا آغاز می شود.
وی تصریح کرد: توسعه شیلات و آبزی پروری یکی از مصادیق اجرایی شدن بیانات رهبر معظم انقلاب در مسیر تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.
وی بیان کرد: در طول سال دوره ها و کارگاه های مختلف آموزشی تولید، پرورش و بهداشت آبزیان به منظور آشنایی هرچه بیشتر آبزی پروران با رشد، تکثیر ماهی و بیماری های شایع در بین ماهی ها برگزار می شود.
وی تاکید کرد: برای جبران خسارات وارده از تلفات ماهی، شیلات به تمام پرورش دهندگان ماهی توصیه می کند استخرهای پرورشی خود را بیمه کنند.
رئیس اداه شیلات خاش گفت: مجهز کردن استخرهای پرورش ماهی به دستگاه های هواده از جمله اهداف و رویکردهای جدید اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان(آبهای داخلی) مبنی بر اقتصادی کردن فعالیت های شیلاتی بر اساس مکانیزه کردن استخرهای پرورش ماهی و استفاده از فناوری های جدید است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب گستردگی منابع آبی دارای 2 اداره کل شیلات در شمال و جنوب استان است که اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان (آبهای داخلی) مستقر در زابل واقع در شمال استان وظیفه کنترل و حمایت از منابع آبی داخلی و اداره کل شیلات سیستان و بلوچستان مستقر در بندر چابهار واقع در جنوب استان در حوزه آبهای دریای عمان فعال هستند.
شهرستان خاش از توابع سیستان و بلوچستان در 185 کیلومتری جنوب زاهدان مرکز این استان واقع شده است.
3213**6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.