به گزارش ایرنا آیت الله رزمجو درآیین تجلیل از پژوهشگران شهرستان مُهر در کانون فرهنگی شهید مظاهری گله دار از جایگاه فارس در حوزه فن آوری اطلاعات ابراز خرسندی کرد.
وی شنبه در این جلسه گفت: اگرمی خواهیم مسیر واقعی توسعه را طی کنیم و در حوزه اجتماعی، فرهنگی و همه عرصه ها به هدف نهایی که توسعه پایدار و همه جانبه کشور است برسیم، راهی نداریم جز اینکه به پژوهش و فناوری روی بیاوریم.
وی ادامه داد: امروز رهبر معظم انقلاب با ارائه پیشنهاد، بسته اقتصاد مقاومتی که در قلب آن اقتصاد دانش بیان نهفته است، مسیر راه را مشخص کرده اند. باید بدانیم اقتصاد نفتی نمی تواند جوابگوی نسل امروز کشور ما باشد.
رزمجو ادامه داد: در اقتصاد مقاومتی و شاخص کلیدی آن یعنی اقتصاد دانش بنیان بایستی درون زا باشیم یعنی به دانش ، علم ، تحقیقات ، پژوهش و فناوری جوانان این کشور اعتماد کنیم و در عین حال باید برون گرا هم باشیم یعنی تعامل با دنیا ، یعنی استفاده از تکنولوژی روز دنیا و تلفیق این دو باهم که مسیر تولید در کشور را مشخص می کند.
مدیر کل دفتر آموزش و پژوهش استانداری فارس بیان کرد: دولت برای ایجاد محصولات دانش بیان با تمام توان به میدان آمده است، معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، پارک های علم و فن آوری و.. از جوانانی که بتوانند شرکت دانش بیان تأسیس کنند حمایت می کنند.
وی افزود: در این شرکت ها که با مشارکت گروهی از متخصصان شکل خواهند گرفت ، خروجی باید یک محصول باشد. امروز دولت حدود 70 میلیون تومان با بهره چهار درصد در اختیار این شرکت ها قرار می دهد.
رزمجو از نمایشگاه دستاوردهای پژوهشگران شهرستان مُهر که در حاشیه این مراسم برپا شده بود، بازدید کرد.
خبرنگار:‌احمد بهار ** انتشار دهنده:‌غلامرضا مالک زاده
1876
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.