به گزارش ایرنا آیت الله عباسعلی سلیمانی یکشنبه شب در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان در زاهدان با بیان اینکه در دوران نبی مکرم اسلام (ص) هر ستون مسجد نشان کاری بود اظهار داشت: این مهم باید در افق1414 در درون کانون های فرهنگی مساجد دیده شود.
امام جمعه زاهدان بیان کرد: مسجد بر خلاف سایر اماکن مذهبی ادیان دینی تنها متعلق به یک روز در هفته نیست بلکه در هر شبانه روز مومنان پنج نوبت می توانند در آن حضور یافته و روح خود را سیقل دهند.
عضو مجلس خبرگان رهبری مناره، اذان، محراب و منبر را از جمله زیبایی های مساجد به عنوان مکان مذهبی دین اسلام در مقایسه با سایر اماکن مذهبی ادیان الهی ذکر کرد و بر نگهداری و حفظ قداست ها آنها تاکید کرد.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان نیز در این مراسم گفت: هم اینک هزار و 310 کانون فرهنگی هنری مساجد در این استان فعال می کنند که بیشتر آنها با 891 کانون در روستاها واقع شده اند.
حجت الاسلام مهدی پودینه اظهار داشت: امسال 100 کانون فرهنگی هنری جدید در سیستان و بلوچستان راه اندازی شده است.
وی بیان کرد: این نهاد با یک شبکه گسترده، منسجم و هماهنگ با حدود 25 سال فعالیت تاکنون توانسته برنامه ها و فعالیت های بسیار خوبی را در سطح استان اجرا کند.
وی وجود 75 باب خانه نور، 24 کانون تخصصی، 114 باب کتابخانه مخزن دار با 329 هزار و 557 جلد کتاب و 470 کتابخانه قفسه دار با افزون بر 195 هزار جلد کتاب را از جمله ظرفیت های کانون های فرهنگی مساجد سراسر سیستان و بلوچستان ذکر کرد.
وی کانون های فرهنگی هنری مساجد را نهادی مردمی دانست و گفت: امسال این نهاد با راه اندازی 806 پایگاه اوقات فراغت در مساجد استان زمینه جذب 31 هزار جوان و نوجوان را فراهم کرد.
سرپرست دبیرخانه کانون های فرهنگی و هنری مساجد سیستان و بلوچستان شرکت 950 نفر در جشنواره مدهامتان (مسابقات قرآنی ویژه اعضای کانون های مساجد) را از دیگر فعالیت های امسال این نهاد ذکر کرد و افزود: با توجه به ظرفیت قرآنی استان شمار شرکت کنندگان در این جشنواره نسبت به سال گذشته با 305 نفر رشد سه برابری داشته است.
وی تاکید کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد نقش مهمی در تقویت و تعمیق باورهای دینی و ترویج فرهنگ دینی و اسلامی در میان جوانان و نوجوانان دارند.
همایش تجلیل از فعالان کانون های فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان با حضور مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر ستاد عالی کانونهای فرهنگی و هنری مساجد کشور، نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، علما و اندیشمندان و فعالان فرهنگی شیعه و سنی در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب شرق کشور در زاهدان برگزار شد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.