به گزارش ایرنا از کانون فرهنگی هنری مساجد قم، حجت الاسلام محمد رضا قاسمی نیا روز پنجشنبه در نشست «هم اندیشی سواد آموزی در کانون های مساجد» در محل دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری قم با اشاره به اهمیت موضوع سوادآموزی افزود: مسئولان کانون های فرهنگی هنری مساجد با توجه به شناختی که از مخاطبین خود دارند می‌توانند با ارائه راهکار برای جذب افراد بی سواد کمک کنند.
وی گروه سنی 10 تا 49 سال را اولویت فعالیت سواد آموزی دانست و ادامه داد: در این گروه 2 میلیون و 700 هزار بی‌سواد در کشور وجود دارد که این آمار در قم شامل 33 هزار تن می باشد.
قاسمی نیا آمار بی سوادی و کم سوادی در دنیا را 950 میلیون تن و تعداد بی سواد مطلق را 750 میلیون تن عنوان کرد و افزود: در کشور ما هشت میلیون و 700 هزار تن درگروه سنی 6 سال و بالاتر بی سواد هستند.
وی در ادامه با اشاره به برگزاری دوره تحکیم سواد در قم گفت: پیشگیری از بازگشت به بی سوادی، ایجاد ارتباط بین سوادآموزی و آموزش مهارت های اساسی زندگی، زمینه سازی یادگیری مادام العمر، غنی سازی آموزشی محیط زندگی مخاطبان و خانواده ها، تقویت مهارت های فردی، خانوادگی و اجتماعی مخاطبان، ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی از اهداف آموزشی این دوره است.
7404/ 1175 تنظیم کننده: محمد زمانی راد ** انتشار: رضا علیمحمدی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.