به گزارش ایرنا حجت الاسلام حبیب رضا ارزانی یکشنبه شب در همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان در زاهدان اظهار داشت: اگر به تمدن نوین اسلامی می اندیشیم جایگاه آن مسجد است.
وی ادامه داد: امروز راه درمان آسیب های اجتماعی و دغدغه ها و بحران ها حضور جوانان و نوجوانان در مساجد است.
وی بهترین راهکار چالش ها در حوزه خانواده را ارتباط خانواده با جامعه ذکر کرد.
وی بیان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در چشم انداز 1414 به عنوان موثرترین نهاد خانواده محور و مسجد پایه شکل خواهند گرفت و الهام بخش برای جهان اسلام خواهند بود.
وی ادامه داد: تلاش می کنیم با بهره گیری از مخاطبان خاص شامل کودکان، نوجوانان و جوانان که نقطه هدف این نهاد است، به افق 1414 دست پیدا کنیم زیرا امروز دغدغه مقام معظم رهبری ارتباط با نوجوانان و جوانان است.
وی بهره گیری از ظرفیت فضای مجازی را یک فرصت برای گرایش افراد به مساجد و اسلام دانست و گفت: در رویکرد 1414 نگاه این نهاد به فضای مجازی به عنوان یک فرصت بسیار مهم برای همزیستی مسلمانان خواهد بود.
وی راه اندازی یک شبکه منسجم و گسترده در کانون های فرهنگی هنری مساجد را از برنامه های آینده این نهاد ذکر کرد و اظهار داشت: این نهاد علاوه بر افزایش تعداد کانون ها بر جذب و ایجاد ارتباط افراد به مساجد تاکید دارد زیرا معتقد است بهترین راهکار برای حل مشکلات ارتباط افراد با خداوند است.
وی جذب حتی یک نفر به مسجد را بسیار ارزشمند دانست و افزود: سال آینده حمایت های این نهاد از کانون ها بر اساس فعالیت افراد خواهد بود به طوری که هر چه فعالیت بیشتر باشد حمایت ها نیز افزایش پیدا می کند.
وی استان سیستان و بلوچستان را جلوه زیبایی از همدلی، همبستگی و اتحاد شیعه و سنی در کنار مسوولان دلسوز و متحد معرفی کرد و گفت: هم اینک هزار و 310 کانون مساجد در این استان فعالیت می کنند که 600 کانون آن به برادران اهل سنت تعلق دارد.
به گزارش ایرنا همایش تجلیل از فعالان فرهنگی مساجد سیستان و بلوچستان با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه زاهدان، علما و اندیشمندان و فعالان فرهنگی شیعه و سنی استان در سرسرای نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در امور اهل سنت جنوب شرق کشور برگزار شد.
7316 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.