محمد جهانتیغی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: از مجموع این تعداد نفر ساعت آموزش یک میلیون و 677 هزار و 813 نفر ساعت برای بانوان و 298 هزار و 630 نفر ساعت برای مردان به اجرا در آمده است.
وی افزود: اجرای این دوره های آموزشی، گویای اشاعه فرهنگ مهارت آموزی در میان جوانان سیستان و بلوچستان است.
وی تصریح کرد: آموزشگاه های آزاد فنی و حرفه ای یاریگر بسیار خوبی برای اداره کل فنی و حرفی ای استان در ارائه آموزش های مهارتی هستند و سهم قابل توجهی در پرورش مهارت ها دارند.
رئیس دفتر موسسات کارآموزی آزاد و مشارکت های مردمی سیستان و بلوچستان نیز گفت: سال گذشته رشته های فناوری اطلاعات با سهم 36،3 درصدی، مراقبت زیبایی با سهم 32،2 درصدی و صنایع پوشاک با سهم 23،5 درصدی از کل کار آموزان استان به عنوان پر متقاضی ترین رشته ها شناخته شدند.
علیرضا نصیری خاطرنشان کرد: آموزش های مهارتی زمانی در رفع بیکاری و ایجاد اشتغال موثر است که بر اساس نیازسنجی درست و واقعی از بازار کار، سلیقه خریداران و شرایط رقابتی برنامه ریزی و اجرا شود.
وی افزود: در شرایط کنونی نیاز اقتصاد تنها پول نیست بلکه مهارت است و در صورتی اقتصاد جامعه پویا و پایدار خواهد بود که افراد آن دارای مهارت باشند.
به گزارش ایرنا 24 مرکز آموزش فنی و حرفه ای ثابت در سیستان و بلوچستان وجود دارد.
سیستان و بلوچستان با وسعتی حدود 187 هزار و 502 کیلومتر مربع (معادل 5/11 درصد مساحت کشور) و 19 شهرستان و 2 میلیون و 775 هزار و 14 نفر جمعیت پهناورترین استان کشور محسوب می شود.
3042** 6081 خبرنگار: محدثه حیدری گرجی ** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.