داود ناصری امید روز شنبه در گفتگو با خبرنگار ایرنا با اشاره به نتیجه مطلوب و روبه رشد عملکرد سه ساله اخیر اداره کل آموزش فنی و حرفه ای افزود: سال گذشته 9 میلیون و 200 هزار نفر ساعت در مراکز دولتی و آموزشگاه های آزاد توانسته ایم ارائه خدمات داشته باشیم که این موفقیت از اثرات مثبت برپایی جلسات شورای مهارت، همدلی و تلاش مضاعف همکاران بخش خصوصی و دولتی نشات می گیرد.
وی همچنین از آموزش چهار میلیون نفر ساعت در قالب 15 هزار و 303 نفر در بخش خصوصی خبر داد و گفت: در این بخش رشد 125 درصدی را کسب کردیم.
او در ادامه، تحقق عملیانی نمودن تعهدات در مراکز دولتی را با رشد 108 درصدی اعلام کرد و یادآور شد: با توجه به کمبود منابع مالی در سال گذشته توانستیم با مدیریت مطلوب هزینه ها 100 درصد از ظرفیت کارگاهی و 135 درصد در بهره گیری از مربیان دستگاه های اجرایی دیگر بهره مند شویم.
وی به اتمام عملیات ساختمانی سه مرکز هرسین، سنقر و اسلام آباد غرب در سال گذشته اشاره کرد و افزود: با افتتاح و راه اندازی این سه مرکز که به مرحله بهره برداری رسیده اند میزان عملکرد مثبت و تحقق تعهدات سالانه این اداره کل، سیر صعودی در پیش خواهد گرفت.
مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان کرمانشاه در ادامه با بیان اینکه پنج میلیون و 300 هزار نفر ساعت آموزش در سال گذشته در مراکز دولتی داشته ایم، گفت: این آموزش ها بیشتر در قالب کارگاه هایی در زندان ها، پادگان ها و مراکز درمان اجباری شکل گرفته است که در سال 95 برای دومین سال متوالی در سه سال اخیر رتبه اول کشوری را در بخش آموزش به زندانیان کسب کرده ایم.
ناصری، ایجاد اشتغال در روستاها را با در نظر گرفتن شعار سال 96 مهم دانست و افزود: خوشبختانه با برپایی کارگاه های آموزشی در بسیاری از روستاهای استان توانسته ایم 581 هزار نفر ساعت را در قالب سه هزار نفر دوره آموزش داشته باشیم.
وی اظهار کرد: در سال قبل با حمایت های ریاست سازمان 70 نفر از مربیان حق التدریس مراحل تبدیل وضعیت آنها به اتمام رسیده و مابقی نیز امیدواریم در سه ماهه سال جدید فرآیند تبدیل وضعیت آنها به سرانجام برسد.
دوره های آموزش فنی و حرفه ای در استان کرمانشاه در 25 مرکز دولتی و 250 آموزشگاه بخش خصوصی ارائه می شود.
نرخ بیکاری در استان 2 میلیون نفری کرمانشاه در سال گذشته توسط مرکز آمار ایران 22 درصد اعلام شد که از این لحاظ کرمانشاه در صدر استان های بیکار کشور قرار دارد.
3033/8066 خبرنگار:فرزاد نویدی ** انتشار دهنده:علی مولوی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.