علی آشتاب روز شنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: در آغاز شروع به کار دولت تدبیر و امید شمار بیکاران در لرستان 113 هزار و 359 تن بود که اگر به همان نسبت افزایش شمار بیکاران ادامه پیدا می کرد با ورودی هر سال 10 تا 12 هزار نفر به جمع افراد جویای کار ، شمار بیکاران در لرستان هم اکنون به 161 هزار تن می رسید.
وی با تاکید بر اینکه آمار صحیح مربوط به بیکاری توسط مرکز آمار ایران ارائه می شود و هرگونه آماری قابل استناد نیست اظهار کرد: : بنا بر اعلام مرکز آمار ایران، درصد بیکاری در لرستان طی سه و نیم سال اخیر روند کاهشی پیدا کرده اما این روند کاهش به معنی ریشه کنی و رفع کامل بیکاری نیست.
وی با اشاره به اینکه پایان سال 91 نرخ بیکاری در لرستان 20درصد بود گفت : این میزان در سال 1392 به 17/1 درصد ، در سال 93 به 14/9 درصد، در سال 94 به 13/3 درصد و در سال 95 میزان بیکاری در لرستان به 13 درصد کاهش یافت ، به طوری که هم اکنون لرستان از نظر بیکاری در رتبه 9 کشور قرار دارد در حالیکه تا قبل از دولت یازدهم، لرستان از نظر بیکاری در رتبه های اول تا سوم کشور قرار داشت.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان اظهار کرد: مهمترین اقدام در زمینه افزایش اشتغال در لرستان طی سه و نیم سال اخیر و دردولت تدبیر و امید ، توجه به احیای ظرفیت های راکد و یا نیمه تمام استان و حمایت مالی از بنگاه های اقتصادی بود که در این راستا نقش بانک ها، دستگاه های اجرایی و بخصوص بخش خصوصی بسیار موثر بوده است.
آشتاب افزود: در تایید این روند می توان به سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان طی سال 1395 اشاره کرد که می بایست 37هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری صورت می گرفت در حالی که تا پایان سال 96 میزان سرمایه گذاری استان بالغ بر 41 هزار میلیارد ریال در استان سرمایه گذاری شد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان همچنین گفت: پیگیری عملکرد دستگاه های اجرایی مختلف موثر در تحقق سند توسعه اشتغال و سرمایه گذاری استان نشان می دهد که طی سال 1395 میزان 25 هزار فرصت شغلی در لرستان ایجاد شده است.
1920/6060
خبرنگار:مهری دریکوند**انتشاردهنده: محمد علیدوستی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.