به گزارش خبرنگار ایرنا، مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای کردستان شامگاه روز دوشنبه در جلسه شورای اداری و آموزشی این اداره کل در مرکز آموزش فنی و حرفه ای شهید ورمقانی سنندج گفت: در این سند برای نخستین بار در چند سال اخیر برنامه های آموزشی و اجرایی را به صورت مجتمع و در قالب یک سند تدوین و به مراکز آموزش فنی و حرفه ای سطح استان ابلاغ شده است.
سید جمیل احمدی افزود: این سند می تواند آغازگر برنامه ریزی لازم برای اجرایی کردن تعهدات اداره کل فنی و حرفه استان در راستای تحقق اهداف اسناد بالادستی به ویژه سند چشم انداز کشور در افق 1404، سیاست های کلی اشتغال، سیاست های اقتصاد مقاومتی، برنامه توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی و برنامه های وزرات تعاون کار و رفاه اجتماعی باشد.
وی با اشاره به نامگذاری سال 1396 توسط رهبر معظم انقلاب به نام سال اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال گفت: از ارکان مهم و تاثیرگذار در بحث تولید و اشتغال آموزش های مهارتی است که می تواند نقش مهمی در ایجاد اشتغال مولد و پایدار و افزایش تولیدات داخلی داشته باشد.
به گفته وی، باید گفتمان مهارت آموزی در سطح استان نهادینه شود و تلاش و جدیت و عزم همگانی در راستای توسعه و اشاعه فرهنگ مهارت آموزی و توجه ویژه به کارآفرینی شکل گیرد.
احمدی از ارائه آموزش های مهارتی منطبق با سفارش بازار کار و متناسب با ظرفیت ها و پتانسیل های هر منطقه خبر داد و گفت: در سالجاری باید بکوشیم حداقل 30 درصد از حرفه های ارائه شده توسط مراکز آموزش فنی و حرفه ای با این اهداف باشد.
در آموزشگاه های مراکز دولتی این استان سالانه سه میلیون و 340 هزار نفر ساعت آموزش در 350 حرفه و 31 رشته مختلف انجام می شود و در آموزشگاه های بخش خصوصی نیز سالانه یک میلیون و 250 هزار نفر ساعت آموزش در 213 حرفه و در 24 رشته مختلف انجام می شود.
3034/ 3020
** خبرنگار: حسن حسین زاده/** انتشار دهنده: عبدالله رحمانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.