به گزارش ایرنا علی اوسط هاشمی روز شنبه در نشست ستاد راهبری و مدیریت اقتصاد مقاومتی سیستان و بلوچستان اظهار داشت: این سند باید بر اساس نیاز سنجی و پژوهش کاربردی تهیه شود تا نقش آن در توسعه ملموس باشد.
وی با توجه به اهمیت شرکت های دانش بنیان گفت: پارک های علم و فن آوری یک مرکز آزاد بر پایه فکر انسان است که می توانند نقش مهمی را در توسعه و ایجاد بازار کسب و کار فراهم کنند.
وی با توجه به اهمیت نقش جوانان در اقتصاد گفت: اگر به اقتصاد بر پایه دانش بنیان می اندیشیم باید به جوانان توجه کنیم تا از ظرفیت های اقتصادی منطقه مانند انرژی بادی و آفتابی، آبهای آزاد، تولید گیاهان دارویی و غیره بهترین بهره را ببریم.
استاندار سیستان و بلوچستان گفت: با توجه به اینکه مهمترین دغدغه کشور و استان بیکاری دانش آموختگان دانشگاههاست شرکت های دانش بنیان با فراهم کردن زمینه برای شکوفایی استعدادها می توانند در رفع این مشکل بنحو شایسته ای کمک کنند.
وی گفت: عملیات ساخت نیروگاه 550 مگاواتی تا پایان هفته در مرکز سیستان و بلوچستان آغاز می شود که می تواند در آینده نزدیک تامین کننده بخش قابل توجه ای از برق مورد نیاز منطقه باشد.
وی ادامه داد: همچنین برای راه اندازی بزرگترین زون انرژی استان زمین در نظر گرفته شده است.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان با توجه به موقعیت ژئوپلتیک خاص خود در تمامی زمینه ها به ویژه انرژی های تجدید پذیر توانمندی و ظرفیت های بسیار ایده آلی دارد که قرار گرفتن در مسیر بادهای پر قدرت سیستان و انرژی تابشی خورشید با بیش از 6 کیلووات ساعت بر مترمربع در روز، گوشه ای از سرازیر شدن نعمات خدادادی بر این سرزمین است که با بهره گیری از آنها می توان بهترین شرایط را در منطقه به وجود آورد.
علاوه بر این، انرژی زمین گرمایی آتش فشان نیمه خاموش تفتان و بزمان، انرژی امواج اقیانوسی دریای بزرگ چابهار با ارتفاع بیش از 12 متر در فصل مونسون و انرژی بیومس منطقه کشاورزی و گاوداری های زابل، بمپور و باهوکلات ظرفیت و توانمندی بالا و قدرتمندی برای ایران اسلامی محسوب می شود.
رئیس پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان نیز در این نشست گفت: در یک سال اخیر 71 شرکت دانش بنیان و واحد فناور در پارک علم و فناوری سیستان و بلوچستان مستقر شده اند.
محمد نبی شهیکی تاش اظهار داشت: پارک علم و فناوری استان به منظور ترویج و ترغیب نوآوری، تشویق صنعتی سازی دستاوردهای دانش بنیان و تضمین توسعه پایدار منطقه ای تلاش کرده با ایجاد بستر نهادی موثر، تعامل سازنده ای میان دانشگاه، صنعت و بازار ایجاد کند.
وی افزود: پارک علم و فناوری به عنوان یک نهاد پشتیبان و مکمل دانشگاه شناخته شده که هدف آن توسعه کسب و کارهای دانش محور و ایجاد ثروت در جامعه است که ازطریق شرکت های دانش بنیان انجام می شود.
7316** 6081 خبرنگار: عصمت جهانی** انتشار دهنده: حیدر سرایانی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.