مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۳۵ هزار و ۱۴۱ متر مربع از اراضی دولتی خبر داد.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان از رفع تصرف ۳۵ هزار و ۱۴۱ متر مربع از اراضی دولتی در چهار ماهه نخست سال جاری توسط یگان حفاظت از اراضی این اداره‌ کل خبر داد.

به گزارش جماران، عطاء الله اکبری روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: این اراضی در قالب ۲۰ پرونده با تلاش یگان حفاظت اراضی این اداره کل در راستای اجرای طرح تشدید حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات در حوزه رفع تصرفات و تعرضات از اراضی تحت مالکیت سازمان ملی زمین و مسکن آزادسازی و به بیت‌المال بازگردانده شد.

وی ادامه داد: اراضی ملی رفع تصرف شده این مدت دارای ارزش حدود ۲۴۱ میلیارد تومان بوده که با تلاش ماموران حفاظت اراضی و پیشگیری از وقوع تصرفات و با همکاری دستگاه قضایی و نیروی انتظامی آزاد شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: یگان حفاظت این اداره کل با توجه به مسوولیت و وظایف خود بدون اغماض با سودجویان و متعرضان به اراضی ملی و دولتی به صورت جدی و قانونی برخورد می‌کند.

وی با اشاره به نقش مردم در پیشگیری از تصرف و حفاظت از زمین‌های ملی گفت: شهروندان باید در زمان خرید زمین و ملک، برای اطمینان از اصالت آن از این اداره کل استعلامات لازم را بگیرند.

اکبری ادامه داد: بسیاری از افراد به صورت قولنامه ای زمین را خریداری کرده و بعدها مشخص می‌شود جزو زمین‌های ملی و دولتی است که در چنین شرایطی افراد علاوه بر ضرر مالی مجبور به پرداخت خسارت نیز می شوند.

وی خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۱۶۵۶ یگان حفاظت اداره‌کل راه و شهرسازی برای تماس و اطلاع هم استانی‌ها به یگان حفاظت از تصرفات غیرقانونی و ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تصرفات به اراضی ملی و دولتی است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.