فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان از رفع تصرف 110 هکتار از اراضی ملی این استان خبر داد.

جانشین یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان گفت: ۱۱۰ هکتار از اراضی ملی این استان سه ماهه نخست امسال رفع تصرف شد.

به گزارش جماران، رضا خسروی بیان کرد: نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی هنگام گشت زنی وضعیت اراضی ملی را رصد و در صوت تخریب و تصرف اقدام به تشکیل پرونده می‌کنند.

وی اضافه کرد: همچنین نیروهای داوطلب و اهالی مناطق روستایی هر نوع تخریب و تصرف را گزارش می‌دهند و نیروهای حفاظت منابع طبیعی با حضور در محل اقدام به ثبت مشخصات محل تخریب و تطبیق آن به وسله جی.پی.اس با نقشه های یو.تی.ام که در آن اراضی ملی و مستثنیات مشخص شده، می‌کنند.

فرمانده یگان حفاظت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری همدان بیان کرد: چنانچه محل تخریب در محدوده اراضی ملی باشد برای فرد متخلف پرونده قضایی تشکیل و متخلف به دادگاه معرفی می‌شود.

خسروی ادامه داد: پس از صدور رای و قطعی شدن آن، تقاضای اجراییه صادر می شود و تیم های یگان حفاظت منابع طبیعی و آبخیزداری نسبت به رفع تصرف اقدام می‌کنند البته برخی کشاورزان پیش از تشکیل پرونده قضایی نسبت به خلع ید و پرداخت خسارت اقدام می کنند.

وی درباره علت تشکیل پرونده‌های تصرف اراضی ملی اظهار داشت: اراضی برخی کشاورزان در مجاورت اراضی ملی است و عده ای به مرور زمان اقدام به شخم زدن زمین‌های اراضی ملی و تصاحب آنها می‌کنند.

وی گفت: یکی از مطالبات این مجموعه افزایش نیروی انسانی و تامین تجهیزات به ویژه خودرو است چرا که کمبود نیرو، این مجموعه را در نظارت و کنترل اراضی ملی با مشکل مواجه کرده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.