دادستان بوشهر اعلام کرد: سال گذشته یک هزار و 424 هعکتار از زمین های دولتی این استان رفع تصرف شده است.

دادستان بوشهر گفت: سال گذشته با صدور ۹۶۳ فقره حکم یک هزار و ۴۲۴ هکتار از زمین‌های دولتی این استان از دست متصرفان خارج و به دولت بازگردانده شد.

به گزارش جماران، علی حسن پور با اشاره به رفع تصرف یک هزار و 424 هکتار از زمین های دولتی بوشهر، گفت: ارزش تقریبی این زمین‌های بازگردانده شده به دولت در این استان ۲۱۳ میلیارد و ۸۵۶ میلیون و ۱۷ هزار ریال است.

وی بیان کرد: همچنین در این مدت یکهزار و ۳۶۳ نفر در ارتباط با موضوع حقوق بیت‌المال در استان بوشهر مورد تعقیب و سوال قرار گرفتند.

حسن پور اضافه کرد: سال گذشته توسط شورای حفظ حقوق بیت‌المال استان بوشهر ۱۸۴ مورد قلع و قمع بنا و مستحدثات غیر مجاز در اراضی ملی مربوط به منابع طبیعی، امور اراضی و راه و شهرسازی در استان بوشهر انجام شده‌است.

دادستان بوشهر یادآور شد: در این مدت یکهزار و ۴۶۷ میلیارد ریال نیز جزای نقدی دریافتی در بعد کیفری از مجرمان اخذ شد.

وی ادامه داد: دادگستری استان بوشهر در زمینه سالم سازی ادارات و مبارزه با مفاسد اقتصادی اقدام‌های خوبی انجام داده و در موارد مختلفی از ارتشاء، اختلاس، تصرف غیر قانونی، تضییع حقوق بیت‌المال پرونده‌هایی تشکیل و تعدادی نیز به صدور کیفر خواست و حکم قطعی انجامیده‌است.

حسن پور اظهار داشت: اقدام‌های خوبی در زمینه کشف قاچاق سازمان یافته با همکاری ضابطان قضایی در استان بوشهر انجام شده و متهمانی در این زمینه دستگیر و تحویل مقام قضایی شده‌اند.

دادستان بوشهر در باره اجرای حکم یکی از متهمان اصلی قاچاق سازمان یافته مربوط به فرآورده‌های نفتی گفت: این متهم به پرداخت ۷۲ میلیارد تومان محکوم شد که از این مبلغ ۲۴ میلیارد تومان مربوط به استرداد مال موضوع قاچاق و ۴۸ میلیارد تومان نیز مربوط به جزای نقدی است که در دست اجرا است.

وی خطاب به مردم تاکید کرد: برای  پیشگیری از وقوع جرم، مردم به افراد ناشناس اعتماد نکنند زیرا برخی از افراد بدون  انجام تحقیق در دام کلاهبرداری قرار می‌گیرند و وجوهی از آنها از دست رفته و به نتیجه نمی‌رسند.

حسن پور با تاکید براینکه افراد برای کسب درآمد به هر راهی متوصل نشوند، گفت: با توجه به اینکه بیشتر کلاهبرداری‌ها امروز به سمت فضای مجازی رفته مردم به هر پیام تبلیغاتی بدون کسب اطلاعات و اطمینان اقدام و اعتماد نکنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.