رئیس کل دادگستری یزد از رفع تصرف 245 هکتار از اراضی ملی این استان خبر داد.

رییس‌کل دادگستری یزد گفت: از تیرماه ۹۸ تاکنون با هوشیاری و اقدام به موقع ماموران و همکاری مردم افزون بر ۲۴۵ هکتار اراضی ملی به ارزش ۷۱۸ میلیارد تومان در مرکز استان و شهرستان‌ها رفع تصرف شد.

به گزارش جماران، غلامعلی دهشیری به مناسبت هفته قوه قضاییه در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه برخورد با پدیده زمین‌خواری موضوع مهمی است و به همکاری مردم و سایر دستگاه‌ها نیاز است افزود: دادگستری و دادستانی وظایف خود را در چارچوب مقررات برای رفع تصرف و برخورد با متخلفان انجام می‌دهد.

وی در ادامه به سایر عملکرد این مجموعه با فعالیت خوب تمامی  همکاران و قضات اشاره کرد و اظهار کرد: در این مدت  ۴۲ هزار و ۴۷۲ پرونده ورودی به دادگستری بود که با تلاش خوب کادر قضایی نسبت به مدت مشابه سال قبل آن حدود  ۱۲ درصد کاهش نشان می‌دهد.

این مسئول با اشاره به اینکه کاهش ورودی پرونده یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در دستگاه قضاست تصریح کرد: دقت و سرعت در رسیدگی به پرونده‌ها، افزایش رضایت‌مندی مردم و حل و فصل امور توسط شورای حل اختلاف جزو برنامه‌های مهمی است که پیگیری می‌شود.

دهشیری با اشاره به اینکه ۳۲ درصد جمعیت یزد در سامانه ثنا ثبت‌نام کردند که ۲۲ درصد آن در مدیریت جدید دستگاه قضا بوده است تاکید کرد: بیشترین ثبت‌نام کنندگان در این سامانه را مردم شهرستان‌های خاتم، تفت  و یزد  تشکیل می‌دهد.

وی همچنین به اهمیت رویکرد جدید قوه قضاییه و صدور ابلاغ‌های دادگستری به صورت الکترونیکی اشاره کرد و گفت: در این مدت  ۹۰ درصد ابلاغ‌ها د ر بخش‌های مختلف به صورت الکترونیکی انجام شد و این موضوع موجب صرفه‌جویی در هزینه و وقت شد .

رییس‌کل دادگستری یزد در ادامه، بیشترین اتهام در استان را شامل سرقت مستوجب تعزیر، توهین به اشخاص و ضرب‌وجرح عمدی اعلام کرد و همچنین به جایگزین حبس در استان اشاره کرد و افزود: در یکسال گذشته  ۲ هزار و ۲۹۶ حکم محکومیت جایگزین حبس صادر شد که نسبت به مدت مشابه افزایش ۱۳۱ درصدی را نشان می‌دهد.

دهشیری همچنین به رتبه دوم یزد در زمینه نظارت الکترونیکی یا پابند اشاره و اظهار داشت: تاکنون ۲۵۲ نفر از پابند الکترونیکی استفاده کرده‌اند و هم‌اکنون نیز ۴۲ نفر در حال استفاده هستند و تعدادی نیز در انتظار دریافت آن می‌باشند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.