جواد اکبری زاده روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارداشت: پس از آغاز مرحله دوم غربالگری ویروس کرونا افراد بالای ۱۵ سال، زنان باردار، بیماران دیابتی، فشار خون و افرادی که بیماری زمینه‌ای دارند در حال پایش هستند.

وی بیان کرد: در سامانه سلامت بخشی برای اصناف کم خطر در نظر گرفته شده که با ورود و نام‌نویسی در سایت می‌توانند مجوز فعالیت اخذ کنند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل افزود: تاکنون ۸۰ درصد از اصناف شهرهای شمالی سیستان وبلوچستان در این سایت نام‌نویسیکرده‌اند.

وی تصریح کرد: همکاران بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی زابل به صورت مداوم از اصناف منطقه بازدید و اصنافی که بارکد سامانه سلامت را نداشته باشند مجوز فعالیت به آنها داده نمی‌شود و مغازه آنها بر اساس قوانین پلمب می‌شود.

اکبری زاده با تاکید بر پیوستن مردم در پویش «بهداشت دست نجات زندگی با دستان پاک» گفت: دست‌ها نقش مهمی در انتقال ویروس کرونا دارد به طوریکه دست‌های آلوده ویروس را به دهان، بینی، چشم و همچنین از یک سطح به سطح دیگر انتقال می‌دهد.

وی ادامه داد: همزمان با گسترش ویروس کرونا پویش« بهداشت دست نجات زندگی »به عنوان یک عامل بسیار مهم برای پیشگیری و مقابله با این بیماری از اهمیت زیادی برخوردار است.

به گفته رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت تا امروز ۱۷ اردیبهشت ۱۰۱۶۵۰در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۷۸ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، جان باختگان کرونا در کشور به ۶۴۱۸ نفر رسیده است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.