دکتر جمیل صادقی فر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در خصوص تدفین بومی های غیر ساکن استان اظهار داشت: چنانچه ایلامی های ساکن در استان های دیگر در اثر بیماری کرونا فوت شوند، می توانند در هر یک از نقطه استان با رعایت پروتکل و دستورالعمل‌های بهداشتی دفن شوند.

وی افزود: تا قبل از تولید واکسن و داروی کرونا این بیماری استمرار دارد و به همین دلیل مردم باید نقش خود را در قطع این زنجیره به خوبی ایفا کنند چرا که در شرایط فعلی با افزایش رفت و آمدها در شهرها و نقاط استان و کم توجهی مردم به پروتکل ها و دستورالعمل های بهداشتی قطعاً در آینده با شرایط سخت تر و خطرناکی مواجه می شویم.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام در به آمار مبتلایان کرونا و مثبت شدن برخی آزمایش ها در شهرستان هلیلان که تا پیش از این هیچگونه مبتلایی نداشت اشاره و اظهار کرد: تنها ۶ مورد در این شهرستان دیده شده است و هم اکنون یک تیم بسیار قوی از ستاد کرونای استان به هلیلان اعزام شده است و بیماران بستری و موارد مشکوک را بررسی می‌کنند.

وی فر با اشاره به وضعیت بهداشتی شهرستان تازه تاسیس هلیلان تصریح کرد: این شهرستان با جمعیت بالای ۱۵ هزار نفر دارای ۱۲ خانه بهداشت، چهار مرکز بهداشت و یک پایگاه اورژانس با شرایط مناسب بهداشتی است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی ایلام مهم ترین عامل نگران کننده شهرستان ایوان و هم اکنون شهرستان هلیلان در گسترش کرونا را پنهان کردن بیماری از سوی مردم این شهرستان ها دانست و به مردم استان توصیه کرد: در صورت مشکوک بودن یا ارتباط نزدیک با فردی که تست کرونای وی مثبت بوده است سریعا به مراکز ۱۶ ساعته و ۲۴ ساعته دانشگاه علوم پزشکی مراجعه کنند.

صادقی فر با بیان اینکه تمام تلاش خود را برای افزایش تست ها و نمونه گیری اطرافیان بیماران مبتلا به کرونا بکار می بریم، گفت: امکانات بهداشتی درمانی تمامی نقاط استان در سطح قابل قبولی است و پوشش ۱۰۰ درصدی مراقبت های اولیه بهداشتی را در سطح استان دارا هستیم.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ظهر جمعه اعلام کرد: تاکنون ۹۵ هزار و ۶۴۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شدند  و با فوت ۶۳ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد افراد متوفی به ۶ هزار و ۹۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: در ۲۴ ساعت گذشته، هزار و ۶ مورد ابتلای قطعی و جدید به بیماری کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که تاکنون ۷۶ هزار و ۳۱۸ نفر بهبود یافتند.

وی گفت: هم اکنون ۲ هزار و ۸۹۹ نفر از مبتلایان به این بیماری در بیمارستان‌ها در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و  با تلاش همکاران در نظام آزمایشگاهی کشور، تاکنون ۴۷۵ هزار و ۲۳ مورد تست پی.سی.آر (PCR ) کرونا در کشور انجام شد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.