به گزارش روز شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند، محمد دهقانی فیروزآبادی افزود: همچنان نیاز داریم که مردم عزیز فاصله گذاری اجتماعی هوشمند را رعایت کنند.

وی گفت: امیدواریم با ادامه و استمرار مرحله حمله در برابر ویروس کرونا، یعنی شناسایی افراد بدون علامت یا کم علامت و با کمک و همراهی مردم، رعایت مسائل بهداشتی و عدم تردهای غیرضروری به زودی شاهد کنترل جدی این بیماری در استان خراسان جنوبی باشیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند بیان کرد: یکی از موضوعاتی که این روزها در استان خراسان جنوبی در مورد آن صحبت می‌شود، نگرانی درباره روند مبتلایان و شناسایی بیماران مبتلا به بیماری کووید ۱۹ است. 

وی افزود: تا حوالی ۱۱ فروردین ماه در مورد بیماری کووید ۱۹ ما در فاز دفاعی بودیم یعنی همه اقدامات ما در برابر این ویروس جنبه دفاعی داشت ولی از ۱۱ فروردین با افزایش ظرفیت آزمایشگاه ویروس شناسی به تدریج وارد فاز حمله شدیم.

دهقانی فیروزآبادی گفت: فاز حمله به این معناست که ما در صورتی می‌توانیم این ویروس را مهار و کنترل کنیم که با شناسایی افراد بدون علامت یا کم علامت در واقع از گسترش و سرایت بیشتر این ویروس جلوگیری کنیم. 

وی اظهار داشت: ابتدا در شهرستان‌هایی که آلودگی بیشتری داشتند، این اتفاق افتاد و بتدریج به کل استان گسترش پیدا کرد بنابراین همانطور که در آمارها ملاحظه کردید در ۲ هفته اخیر قسمت عمده بیماران مثبتی که شناسایی می‌شوند افرادی هستند که نمونه گیری سرپایی برای آنها انجام شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند گفت: این افراد یا از اطرافیان بیماران مثبت شناسایی شده بودند که ممکن است هیچ علامتی نداشتند یا افراد کم علامتی بودند که به مراکز سرپایی ما مراجعه کردند و مورد آزمایش قرار گرفتند.

وی دیروز (جمعه) گفت: یکسری علائم دیگری که ممکن است بیماران مبتلا به کرونا با آن مراجعه کنند یا به آن مبتلا شوند، مثل سردرد، درد عضلانی، اختلال بویایی، اختلال چشایی، اسهال و علائم گوارشی نیز وجود دارد که در مورد آنها نیز تاکید بیشتری می‌شود از جهت این که نشان دهنده ابتلا به ویروس کرونا باشد.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (شنبه) اعلام کرد: تاکنون ۹۶ هزار و ۴۴۸ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۶۵ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۶ هزار و ۱۵۶ نفر رسید.

کیانوش جهانپور افزود: اگر توفیقی در مدیریت کرونا بوده مرهون همکاری مردم و مراعات اصول بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی و ادامه این روند نیازمند همکاری مداوم مردم است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.