کامبیز مهدی زاده شامگاه چهارشنبه افزود: بر این اساس ۲ هزار و ۷۸۶ نفر مشکوک بودند که از این تعداد ۸۴ نفر نیاز به آزمایش پیدا کردند و ۲۴ نفر هم تحت درمان سرپایی قرار گرفتند. 

وی گفت: ۹۵ هزار و ۲۴۳ نفر هم با مراجعه به سامانه salamat.gov.ir و از طریق خوداظهاری در برنامه غربالگری مشارکت کردند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی بیرجند با اشاره به نمونه‌گیری سرپایی برای تست کرونا افزود: از سه مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا که طی ۲۴ ساعت گذشته در استان شناسایی شد، یک مورد بستری و ۲ مورد از اطرافیان بیماران مثبت بودند.

وی بیان کرد: خوشبختانه ششمین روز متوالی تعداد فوتی‌های استان خراسان جنوبی بر اثر کرونا روی عدد ۴۲ ثابت مانده است.

رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (چهارشنبه) گفت: تاکنون ۸۵ هزار و ۹۹۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۴ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵ هزار و ۳۹۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور بیان کرد: تاکنون ۶۳ هزار و ۱۱۳ نفر از بیماران مبتلا به کووید ۱۹ در کشور بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند و ۳ هزار و ۳۱۱ نفر از این بیماران نیز در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند که امیدواریم شفا پیدا کنند.

وی افزود: در فاز مدیریت شده بیماری هستیم و روند کنترل شده بیماری کووید ۱۹ حفظ شده است که تداوم این وضعیت به رعایت نکات بهداشت فردی و عمومی بستگی دارد و امیدواریم با رعایت پروتکل‌های فاصله گذاری هوشمند و مراعات نکاتی که پزشکان می‌گویند بتوانیم در روزها و هفته‌های آتی خبرهای بهتری را اعلام کنیم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.