به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری خراسان جنوبی محمدصادق معتمدیان روز چهارشنبه در نشست ستاد استانی مدیریت کرونا با اشاره به تمدید طرح "فاصله گذاری اجتماعی" تا ۲۰ فروردین افزود: با تمدید طرح، دانشگاه‌ها و مدارس تا بیستم فروردین تعطیل خواهند بود، در ادارات نیز طبق رویه سابق، یک سوم کارکنان به صورت شیفتی در محل کار حضور خواهند یافت و کنترل گلوگاه‌ها همچنان ادامه خواهد داشت.

وی تصریح کرد: یکی از مصوباتی که در جلسات قبل نیز در مورد آن صحبت شد، تمرکز بر افرادی است که به عنوان «کرونا مثبت» شناخته می‌شوند.

استاندار خراسان جنوبی گفت: امروز نیز بازدیدی از روند اجرای طرح فاصله‌ گذاری اجتماعی در مبادی ورودی استان داشتیم و جا دارد از تلاش‌های خالصانه فرمانداران، هلال احمر، راهداری، پلیس و بسیج نیز صمیمانه قدردانی کنیم.

وی با تقدیر از همراهی خوب اصناف در تعطیلی اماکن تجاری خاطرنشان کرد: با همکاری اصناف بیش از ۹۷ درصد مشاغل غیرضروری تعطیل شده‌اند. 

معتمدیان افزود: برخورد مناسب نیروی انتظامی و فرهنگ خوب مردم موجب شده تا با کمترین تذکرات و تنش، همراهی مردم و اصناف را شاهد باشیم که البته نقش ارزنده صدا و سیما در این زمینه قابل تقدیر است.

وی گفت: خراسان جنوبی جزو استان‌هایی است که در بخش درمان، کار را مدیریت کرده و از روز اول، اجازه ندادیم دانشگاه‌ علوم‌ پزشکی درگیر مسائل جانبی مانند تدارکات و پشتیبانی شود.

با توجه به شیوع ویروس کرونا و اجرای طرح فاصله گذاری اجتماعی برای قطع زنجیره انتقال ویروس، شهرها و روستاهای خراسان جنوبی امروز سیزدهم فروردین روز خلوتی را پشت سرگذاشتند و بسیاری از مردم به پویش «سیزده در خانه، کرونا به در» پیوستند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (چهارشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۴۷ هزار و ۵۹۳ نفر به طور قطعی در کشور به ویروس کرونا مبتلا شده و ۳ هزار و ۳۶ نفر بر اثر ابتلا به این ویروس فوت کرده‌اند.

کیانوش جهانپور گفت: از ظهر دیروز تا امروز ۱۳ فروردین ۱۳۹۹ و براساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۲ هزار و ۹۸۷ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و مجموع بیماران شناسایی شده بر اثر این بیماری به ۴۷ هزار و ۵۹۳ مورد رسید. خوشبختانه تاکنون ۱۵ هزار و ۴۷۳ نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص شده‌اند که این روند ادامه دارد.

وی اظهار داشت: همان طور که امروز اعلام شد به دنبال اجرای مراحل فاصله گذاری اجتماعی و تشدید آن در ایام نوروز، در روزهای آتی به سمت اجرای فاصله گذاری هوشمند خواهیم رفت و امیدواریم در هفته‌های آتی به سمت مهار این بیماری برویم البته در حال حاضر همچنان در مرحله مدیریت بیماری هستیم و فعلا صحبت در مورد مهار بیماری زود است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.