محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه شنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کرونا در استان خراسان جنوبی گفت: از مجموع بیماران کرونایی در استان تاکنون ۲۰۱ بیمار از بیمارستان‌ها ترخیص شده‌اند و دوره تکمیلی درمان را می گذرانند و ۴۱ نفر همچنان بستری هستند.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته ۱۵ مورد جدید ابتلا به ویروس کرونا در استان خراسان جنوبی شناسایی شد و تعداد کل بیماران به ۲۶۶ نفر رسید.

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند اظهار داشت: با یک فوتی جدید که بیمار ۹۰ ساله مبتلا به کرونا است، جمع فوتی‌های کرونا در خراسان جنوبی به ۲۴ بیمار افزایش پیدا کرد. 

وی درباره طرح غربالگری سلامت هم گفت: تا ساعت ۱۹ امروز ۱۸۱ هزار و ۵۳۹ خانوار درخصوص بیماری کرونا غربالگری شدند که ۷۵ درصد خانوارهای استان را شامل می‌شود.

دهقانی افزود: از مجموع غربالگری انجام شده ۹۹ نفر نیازمند ارجاع به سطح تخصصی درمانی بالاتر بودند و برای هفت بیمار نیز درمان دارویی آغاز شده است.

تعداد موارد مثبت کرونا در خراسان جنوبی تا دیروز (جمعه) ۲۵۱ نفر و درگذشتگان بر اثر کرونا ۲۳ نفر بود.

تمامی ۱۱ شهرستان استان خراسان جنوبی درگیر با کرونا هستند و از چند روز گذشته موارد جدید بیماری کووید ۱۹ در استان به تفکیک شهرستان‌ها اعلام نمی‌شود.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز اعلام کرد: براساس یافته‌های قطعی آزمایشگاهی و از ظهر دیروز تا امروز ۹ فروردین ۱۳۹۹ در کشور، ۳ هزار و ۷۶ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شدند و تعداد بیماران مبتلا به این بیماری به ۳۵ هزار و ۴۰۸ نفر رسید.

کیانوش جهانپور گفت: تاکنون ۲ هزار و ۵۱۷ نفر به علت ابتلا به این ویروس در کشور فوت کرده‌اند و خوشبختانه ۱۱ هزار و ۶۷۹ نفر از بیماران مبتلا به کرونا، بهبود یافته و ترخیص شده‌اند.

طرح تقویت فاصله گذاری اجتماعی با هدف کمک به قطع زنجیره انتقال بیماری با رویکرد کاهش تماس‌ها از بامداد جمعه هشتم فروردین ماه با اعمال محدودیت‌هایی برای تردد خودروها در سراسر کشور و استان خراسان جنوبی آغاز شد و در این مرحله تا ۲۰ فروردین ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.