به گزارش ایرنا محمد دهقانی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه طرح سلامت نوروزی از 15 اسفند ماه پارسال آغاز شد و تا 15 فروردین ماه جاری ادامه داشت، افزود: تمام بیمارستان های استان در این مدت فعال بودند.
وی یادآور شد: از مراجعه کنندگان به اورژانس، 56 هزار و 735 نفر سرپایی درمان و 9 هزار و 36 نفر بستری شدند که پنج هزار و 606 نفر آنان در بخش های عادی، 536 نفر جراحی اورژانسی و 944 نفر جراحی غیر اورژانسی شدند.
وی اضافه کرد: همچنین تعداد بیماران سکته حاد قلبی 61 نفر، سکته مغزی 30 نفر، بیماران منتقل شده به بخش های ICU و CCU به ترتیب 85 و 142 نفر بودند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بیرجند گفت: در طول اجرای طرح سلامت نوروزی در استان، 508 زایمان طبیعی و 376 زایمان سزارین در بیمارستان ها انجام شد که منجر به تولد 886 نوزاد شده است.
وی اظهار کرد: در زمینه اجرای طرح سلامت نوروزی اقدامات معاونت درمان در 2 بخش اورژانس پیش بیمارستانی و بیمارستان ها به مردم ارایه می شود.
دهقانی با بیان اینکه ایام نوروز از لحاظ ارایه خدمات درمانی یکی از برهه های بسیار حساس در طول سال محسوب می شود، افزود: برنامه های مختلفی از طریق وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در این ایام هدف گذاری می شود تا خدمات بهداشتی درمانی به بهترین نحو در اختیار مردم و مسافران قرار گیرد.
وی عنوان کرد: در بازه زمانی یاد شده در حوزه پیش بیمارستانی اورژانس های 115 دانشگاه با 13 پایگاه شهری، 51 پایگاه جاده ای، 69 آمبولانس فعال، 48 دستگاه آمبولانس پشتیبان، 2 دستگاه بالگرد و تعدادی اتوبوس آمبولانس به مردم و مسافران حادثه دیده خدمات ارایه کردند.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند ادامه داد: همچنین در طول این مدت 420 تکنسین فوریت های پزشکی در انجام خدمات مشارکت داشتند و بیش از 10 هزار بروشور دانستنی های اورژانس 115 بین مردم و مسافران توزیع شد.
دهقانی با اشاره به نصب چهار ایستگاه سلامت در ورودی شهرستان های فردوس، سرایان، نهبندان و قاینات در ایام نوروز 97، اضافه کرد: در طول مدت برپایی این پایگاه ها، 909 نفر مراجعه و پذیرش شدند.
وی عنوان کرد: در طول طرح سلامت نوروزی، 82 مورد حادثه ویژه ترافیکی( حوادثی با حداقل یک فوتی و بیش از سه مصدوم) در استان اتفاق افتاد که 346 نفر مصدوم و 8 نفر فوتی کردند.
وی یادآور شد: تعداد افراد فوت شده در حوادث ترافیکی طرح سلامت نوروزی امسال نسبت به مدت مشابه سال قبل از 11 به هشت نفر کاهش و تعداد ماموریت های اورژانس پیش بیمارستانی افزایش داشت.
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی بیرجند افزود: در طول اجرای طرح سلامت نوروزی یک هزار و 418 ماموریت اورژانس پیش بیمارستانی و 6 هزار و 499 ماموریت اورژانس 115 انجام شد که در قالب آن 6 هزار و 691 نفر خدمات رسانی شدند.
دهقانی گفت: بیشترین تعداد حوادث ویژه نوروز امسال در شهرستان های طبس با 30 مورد، نهبندان با 17 و بیرجند با 10 مورد گزارش شده است.
وی تعداد مصدومان حوادث ترافیکی استان در ایام نوروز امسال را 767 نفر اعلام کرد و افزود: همچنین طی این بازه زمانی 22 سورتی پرواز توسط اورژانس هوایی استان انجام شد و 32 مصدوم توسط بالگردها به مراکز درمانی منتقل شدند.
وی اظهار کرد: در مدت اجرای طرح مذکور یک هزار و 711 نفر به کلینیک دندانپزشکی ثامن الائمه بیمارستان امام رضا (ع) بیرجند مراجعه و از خدمات لازم برخوردار شدند.
دهقانی افزود: انجام 26 مورد بازدید از بخش های مختلف بیمارستان ها، 6 مورد بازدید از آزمایشگاه ها، پنج مورد بازدید از درمانگاه ها از دیگر اقدامات این معاونت در طول اجرای طرح بود و همچنین 24 بیمار دیالیزی مسافر از سایر استان ها در خراسان جنوبی خدمات دریافت کردند.
7557 * 6054
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.