علی اصغر اکرمی روز دوشنبه در گفت و گو با ایرنا با بیان این که هیچ واحد درمانی و بیمارستانی در منطقه نیروگاه قم وجود ندارد، افزود: برای احداث این بیمارستان که مراحل نهایی تکمیل را سپری می کند، تاکنون 450 میلیارد ریال هزینه شده است.
وی بیان کرد: احداث این مرکز درمانی از سال 89 آغاز شد، ولی به دلیل مشکلات اعتباری تا سال 93 متوقف بود که با تامین بودجه در حال حاضر این بیمارستان 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و امیدواریم تا خردادماه امسال به چرخه درمان در قم اضافه شود.
وی گفت: این بیمارستان 15 هزار متر مربع فضای درمانی دارد و در هفت طبقه در حال ساخت می باشد که دارای بخش های جراحی عمومی، داخلی، نوزادان، زنان و زایمان، اورژانس، درمانگاه و بخش های پاراکلینیکی مثل داروخانه و تصویربرداری است.
اکرمی خاطرنشان کرد: سال گذشته بخش زیادی از تجهیزات این بیمارستان وارد قم و در انبار دانشگاه علوم پزشکی تا زمان افتتاح این مرکز نگهداری می شود.
وی اضافه کرد: مجوز استخدام بخشی از کادر درمانی بیمارستان نیروگاه نیز اخذ شده و در حال گزینش افراد هستیم که به محض افتتاح در این مرکز درمانی مشغول به فعالیت شوند.
نیروگاه متراکم ترین و پرجمعیت ترین منطقه قم بیش از 450 هزار تن جمعیت دارد و در غرب قم واقع شده است؛ بیشتر نقاط این منطقه قدمتی بیش از 50 سال ندارد و مهاجران از قومیت ‌های مختلف را در خود جای داده است.
وی بیان کرد: در حال حاضر یک هزار و 400 تخت بیمارستانی در بخش دولتی و 450 تخت در بخش خصوصی و خیریه استان قم فعال است.
معاون دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: بر اساس استاندارد وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به ازای هر یک هزار تن باید 2.7 تخت در استان قم موجود باشد که در این صورت تعداد تخت های بیمارستانی قم باید به چهار هزار تخت افزایش یابد و امیدواریم این امر تا سال 1404 محقق شود.
/2085/ 6133/ خبرنگار: سمیه حیدری **انتشار- جعفرمسلمی
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.