محمد دهقانی فیروزآبادی شامگاه پنجشنبه درباره آخرین وضعیت بیماری کووید ۱۹ در استان خراسان جنوبی گفت: همانطور که روزهای قبل گفته شد اکثر موارد مثبت کرونا در استان مربوط به نمونه‌گیری‌های سرپایی است که یا کسانی هستند که علائم خفیف داشتند و از آنها نمونه‌گیری شده و نیاز به بستری در بیمارستان نبوده و یا از افرادی بودند که تماس نزدیک با بیماران مثبت داشتند و چه بسا بدون علامت بودند. 

وی اظهار داشت: این اقدام از این جهت حایز اهمیت است که افرادی را شناساسی کردیم که علامت حادی را نداشتند یا بدون علامت بودند و قبل از اینکه باعث آلودگی بقیه شوند، مورد شناسایی قرار گرفتند و جدا شدند. 

رییس دانشگاه علوم پزشکی بیرجند تعداد نمونه‌های آزمایش شده در ۲۴ ساعت گذشته را قابل توجه خواند و گفت: ۱۱۲ مورد آزمایش جدید به آزمایشگاه ویروس شناسی استان رسید که ۳۸ مورد مربوط به بیماران بستری در بیمارستان‌ها و ۷۴ مورد نمونه‌گیری سرپایی بوده است. 

وی افزود: از بین موارد بستری یک مورد مثبت ولی از نمونه‌گیری‌های سرپایی ۱۳ مورد مثبت شناسایی شد که نشان می‌دهد بیشترین تعداد ابتلا به کرونا از موارد سرپایی است. 

دهقانی فیروزآبادی بیان کرد: در کنار همه این موضوعات امروز وزیر بهداشت هم تاکید داشتند که مردم فکر نکنند موضوع کرونا به اتمام رسیده و ما باید کماکان فاصله گذاری هوشمند را رعایت کنیم.

ویروس کرونا یا کووید ۱۹ اواخر سال میلادی گذشته از چین شیوع یافت و به اغلب کشورهای دنیا سرایت کرد.

بیماران مبتلا به کرونا می‌توانند دارای علائم خفیف، متوسط یا شدید باشند.

رییس مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (پنجشنبه) اعلام کرد: تاکنون ۸۷ هزار و ۲۶ نفر در کشور به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده و با فوت ۹۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته، تعداد جان باختگان کرونا در کشور به ۵۴۸۱ نفر رسید.

کیانوش جهانپور گفت: اگرچه شاهد نزول تدریجی موارد جدید ابتلا به ویروس کرونا هستیم اما قطعا باید بهداشت عمومی و فردی و لغو تردد و سفرهای غیرضروری در دستور کار باشد. نکات بهداشتی هم باید با جدیت بیشتری مورد ملاحظه و مراعات باشد تا بتوانیم این مرحله را هر روز با روند کاهشی به سمت مهار و کنترل بیماری پیش ببریم.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.