دکتر لیلی محمدی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: یکی ازدغدغه های بزرگ متخصصان حوزه سلامت اضطراب مراجعان آنان است که البته این اضطراب محدود به محیط های درمانی نیست و شدت آن برخی اوقات تبعات جبران ناپذیری به‌دنبال دارد.

وی با بیان اینکه اضطراب هسته‌ی اصلی یک طبقه از اختلالات روانی است افزود: متخصصان حوزه سلامت روان به‌دلیل در هم‌تنیدگی اضطراب با اختلالات مختلف روانی همواره در تلاش بوده‌اند که میزان آن را کاهش دهند.

مسوول مالکیت فکری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان بیان کرد: یکی از این روش‌ها که هم به‌تنهایی و هم به شکل ترکیبی با سایر روش‌های روان‌درمانی به کار می‌رود رفتاردرمانی است و رفتاردرمانگران می‌توانند هر فنی را که بتوان اثربخشی آن را در تغییر دادن رفتار ثابت کرد وارد برنامه‌های درمان خود کنند.

 محمدی گفت: از جمله روش‌های رفتاردرمانی، روش «تجسم هدایت شده» است که با توجه به یاددهی روش‌های کنارآمدن با استرس‌های زندگی روزمره محبوبیت رو به افزایشی پیدا کرده است.

وی افزود: با این ایده، درمان جویان یاد می‌گیرند که با تمرکز کردن روی افکار یا تصورات ذهنی ناخوشایند خود را از لحاظ ذهنی رها کنند بنابراین از این مهارت می توان به عنوان یک روش مستقل یا برای تکمیل برنامه موثر درمانی استفاده کرد.

مسوول مالکیت فکری مرکز رشد دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: مراحل ثبت این ایده تکمیل شده و با همکاری واحد ارتباط با صنعت مراحل تجاری سازی و تولید آن پیگیری می شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.