به گزارش روز سه شنبه روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، دکتر الهام طاهری افزود: در کارگروه روانپزشکی مشاوره‌های آنلاین از طریق سایت دانشگاه انجام می‌شود و ۲۰ متخصص روانپزشک و روانشناس با ۱۲ خط به‌صورت شبانه‌روزی خدمات مشاوره‌ای و روانشناختی به شهروندان ارائه می دهند.

وی ادامه داد: چهار کارگروه تخصصی برای رفع استرس و اضطراب کرونا در این دانشگاه فعال شده که این کارگروه‌ها شامل آموزش عمومی، پژوهش، تدوین و اجرای دستورالعمل های درمانی و اجرای مشاوره‌های آنلاین و غیرحضوری است و هر کارگروه یک تیم علمی و تخصصی دارد و مشکل افراد را به شکل اصولی و تخصصی برطرف می کند.

وی با بیان اینکه در ارتباط با ویروس کرونا به جز مشکلات جسمی شاهد مشکلات روحی هم هستیم که ممکن است پیامدهای نامطلوب داشته باشد گفت: پیشگیری از ویروس کووید-۱۹ باید جدی گرفته شود، اما نباید با ایجاد ترس در خود از پیش بازنده شویم چون چنین تفکری کار درمان را بسیار سخت می‌کند.

طاهری افزود: تاکنون در بیمارستان ابن سینا موردی که مشکل روحی و روانی کرونایی داشته بستری نشده است اما مراجعات بسیار بوده است. 

وی ادامه داد: اگر نگاه غیرواقع بینانه در این زمینه داشته باشیم  دچار آسیب خواهیم شد و به‌جای داشتن یک زندگی آرام، باید مدام با اضطراب و استرس دست و پنجه نرم کنیم.

وی گفت: در سال‌های اخیر در نگرش مردم تغییرات خوبی ایجاد شده و شاهد نگاه درست‌ آحاد جامعه به نقش روانپزشک و روانشناس هستیم و مشکلات گذشته و برخورد افراد با اطرافیان را کمتر شاهد بوده‌ایم که از نقش پررنگ رسانه‌ها در اصلاح تفکرات نادرست در این حوزه نباید غافل شویم.

دکتر طاهری با بیان اینکه در آستانه سال نو اتفاقات تلخ کرونایی را داشتیم، افزود: می‌توانیم با همکاری جمعی در کوتاه‌ترین زمان بر کرونا غلبه کنیم و زمان پایان کرونا مبتنی بر رعایت مردم و عمل آنان به توصیه‌های پزشکان است، آمارها در چین به شدت کاهش یافته و عمده دلیل آن همکاری مردم با پزشکان بوده و اگر ما هم اینگونه عمل کنیم ایران دومین کشور در این زمینه خواهد بود.

وی ادامه داد: از مسوولان می‌خواهیم وسایل مورد نیاز کادر درمان را به خوبی تامین کنند تا این افراد دغدغه‌ای جز درمان بیماران نداشته باشند.

وی گفت: اصحاب رسانه برای رفع دغدغه و اضطراب در جامعه نقشی کلیدی دارند و از مردم می‌خواهیم توصیه‌های پزشکان را که مکرر از سوی رسانه‌ها بیان می‌شود جدی بگیرند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.