دکتر لادن محمدی زاده، روز شنبه با اعلام این مطلب در خصوص مدیریت استرس در شرایط بحران افزود : این روزها آنچه که بیش از همه مردم را رنج می‌دهد، استرس و اضطراب ناشی از بیماری کروناست و این اضطراب، باعث کاهش ایمنی بدن در مقابله و پیشگیری از این بیماری می‌شود.

وی یادآورشد: معمولا اضطراب در برابر مسائل جدید و تهدید آمیز طبیعی است، اما اگر این اضطراب‌ها طولانی و فرد دچار رنج روانی شود، باید راهکارهایی را برای آن‌ها ارائه داد.

رییس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی قزوین گفت: یکی از دلایل افزایش این استرس‌ها بررسی کردن اخبار در فضای مجازی است، بدون اینکه افراد از صحت و سقم آن مطمئن باشند.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قزوین، وی اضافه کرد که یکی از مهمترین کارهایی که می‌توان انجام داد، این است که به اخبار مورد تایید وزارت بهداشت توجه کنیم و اگر سوالی درباره ویروس کرونا داشتیم از سامانه ۴۰۳۰ این اطلاعات را به دست بیاوریم.

این کارشناس سلامت روان گفت: با توجه به اینکه افراد به خاطر پیشگیری از ویروس کرونا ناگزیر به ماندن در منزل به مدت طولانی هستند، می‌توانند خود را با فعالیت‌های لذت بخش، مثل دیدن فیلم یا خواندن کتاب سرگرم کنند.

وی درباره کودکان هم گفت: باید اطلاعاتی که به آنان داده می‌شود، متناسب با سن کودکان باشد و موارد بهداشتی را از طریق کتاب و داستان به آنان آموزش داد.

رییس گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی قزوین تاکید کرد که از صحبت‌های مرگ و میر که حتی درست بودن آن‌ها هم مشخص نیست، نزد کودکان خودداری شود.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.