کامیل کریمیان روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: سقز کانون بحران این ویروس در استان است و باید همه باهم تلاش کنیم تا ماندن در خانه را بمدت ۱۰ روز دیگر ادامه و به توصیه های بهداشتی برای جلوگیری از شیوع کرونا توجه کنیم تا از این بحران با کمترین ضرر و زیان خارج شویم.

وی با بیان اینکه تا این لحظه آزمایش کرونا ۲۶ نفر در سقز مثبت بوده و ۴۸ نفر هم مشکوک به این ویروس در بیمارستان‌های سقز تحت مراقبت شدید هستند، افزود: ۱۲ مورد از این افراد، کاملا بهبود پیدا کردند و هم اکنون از بیمارستان ترخیص و در سلامت کامل هستند.

وی اضافه کرد: بخشی از امکانات و تجهیزاتی که در دیدار با رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان و هیات همراه، مقرر شد به بیمارستان سقز اختصاص یابد، انتقال داده شده و در حال حاضر در دسترس کادر درمان این شهرستان قرار گرفته است.

کریمیان ضمن تقدیر از کار ارزشمند انجمن های مردمی برای جمع آوری اقلام بهداشتی و مواد ضدعفونی، یادآور شد: پویش های مردمی برای جمع آوری کمک های نقدی و غیرنقدی در سطم شهرستان آغاز بکار کردند که با کمک آنها، بسیاری از نیازمندی ها، همچون اقلام بهداشتی برای بیمارستان ها و عموم مردم، ضدعفونی سطح شهر و سایر کمکهای تهیه و توزیع خواهد شد.

وی به این انجمن های مردمی توصیه کرد، برای تاثیرگزاری بهتر و کارآمد در خدمت به بهداشت و سلامت مردم، متحد و منسجم اقدام کنند تا هر قلم از این کالاها(ماسک، ژل ضدعفونی، دستکش، مواد شوینده و ضدعفونی) با اندازه معین تهیه شود.

روستاهای سقز ضدعفونی شد

فرماندار ویژه سقز در بخش دیگری  از سخنان خود به ضدعفونی روستاهای سقز اشاره کرد و گفت: به هر چهار بخشدار و دهیاران روستاهای سقز دستورالعمل ضرورت ضدعفونی تمام معابر روستایی با همکاری مردم و اهالی روستا ابلاغ شده است و تاکنون بیشتر روستاهای سقز ضدعفونی شده است.

وی به روستایان توصیه کرد، حتی‌المکان از ورود به شهر خودداری کنند و به غیر از تهیه مایحتاج زندگی روزمره و کارهای ضروری به شهر اقدام نکنند و آنها هم مسایل بهداشتی را رعایت کنند تا این ویروس به روستاها منتقل نشود.

کریمیان تاکید کرد: اگرچه در خانه ماندن سخت و تاقت‌فرسا است، ولی شهروندان سقزی با این کار، از شیوع بیشتر این بیماری کشنده جلوگیری می کنند بنابراین از همه مردم خواهشمندم این چند روز دیگر را نیز تحمل کنند و در خانه‌هایشان بمانند تا با کمک هم این دوران را هم سپری کنیم.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.