دکتر جواد صادقی نسب روز چهارشنبه در جلسه اضطراری پیشگری از بیماری کرونا در گناباد افزود: برای جلوگیری از غافلگیری در مواجهه با این بیماری باید پیشگیری مورد توجه مردم قرار گیرد.

وی ادامه داد: با وجود هشدارهای متعدد، برخی شهروندان پیشگیری از بیماری کرونا را جدی نمی گیرند که این مساله آسیب پذیری را افزایش می دهد.

وی گفت: با وجود تعطیلی تالارهای عروسی و مراسم مختلف، برخی مراسم ترحیم و عروسی را در منازل خود برگزار می کنند که این امر خطرپذیری ابتلا به کرونا را افزایش می دهد و باید از آن پرهیز کرد.

دکتر جلیل مشاری معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی گناباد هم با اشاره به روند رو به رشد بیماری کرونا گفت: دوره پیک این بیماری در استان خراسان رضوی و گناباد از هفته آینده شروع می شود و در خوشبینانه ترین حالت تا پایان فروردین ماه آینده ادامه می یابد.

معاون سیاسی، امنیتی و انتظامی فرماندار گناباد هم گفت: با توجه به موقعیت این شهرستان از نظر ورودی استان‌های جنوبی و مرکزی به خراسان رضوی باید ایستگاههای تشخیص کرونا و تب سنجی در مبادی ورودی این شهرستان مستقر شوند.

  قاسم علی طالبی افزود: اعزام  اردوهای دانش آموزی و دانشجویی به سایر نقاط کشور ممنوع شده و واحدهای اقامتی ادارات گناباد نیز باید از پذیرش مسافر در تعطیلات نوروز بپرهیزند.

وی ادامه داد: هتل‌ها و اماکن اقامتی هم باید تا حد امکان از پذیرش مسافر بپرهیزند و در صورت شیوع احتمالی کرونا با قاطعیت از آن جلوگیری می شود.

وی گفت: تامین بهداشت و سلامت عمومی در اولویت مسایل قرار دارد و باید با هر بخشی که به خصوص در شرایط شیوع کرونا به این امر کم توجهی کنند با قاطعیت برخورد شود.

طالبی افزود: وجود تعدادی از آرامستان‌ها در داخل این شهر با استانداردهای بهداشتی تناسب ندارد و باید مسوولان ذیربط به این مساله عنایت جدی داشته باشند.

شهردار گناباد هم گفت: کارکنان و سیستم  خدمات شهری و جمع آوری زباله این شهر با کمبود ماسک مواجه هستند که در صورت ابتلا به بیماری کرونا همه گیری آن افزایش می یابد.

مهران حسین زاده با اشاره به ضد عفوتی شدن همه روزه تجهیزات و امکانات عمومی گناباد برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا افزود: میزان مواد موجود جوابگوی ۲ روز آینده است و با کمبود در این بخش مواجه هستیم.

۲۳ بیمار با علائم حاد تنفسی و مشکوک به کرونا در بیمارستان بهلول گناباد بستری هستند و تاکنون موردی از ابتلا به این بیماری در این شهرستان اعلام نشده است.

دو بخش با ظرفیت ۶۰ تخت و یک بخش مراقبت‌های ویژه برای بستری بیماران مبتلا یا مشکوک به کرونا در بیمارستان گناباد اختصاص یافته است.

شهرستان ۹۰ هزار نفری گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.