دکتر بهمن روشنی روز چهارشنبه به ایرنا افزود: به مردم توصیه می‌کنیم در صورت وجود علائمی مانند سرفه، عطسه و آبریزش بینی به پزشک مراجعه نمایند و از مراجعات اولیه غیرضروری به بیمارستان‌ها بخصوص اورژانس بیمارستان گلستان پرهیز کنند.

 او گفت: مهمترین نشانه ویروس کرونا وجود مشکل تنفسی در فرد بوده که در صورت بروز آن بایستی در اسرع وقت پیگیری‌های درمانی در بیمارستان انجام شود.

وی اظهارداشت: باتوجه به احتمال ابتلای کودکان به ویروس کرونا ضرورت دارد خانواده‌ها نسبت به حفاظت از کودکان در برابر این ویروس با رعایت موارد گفته شده اقدام نمایند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه گفت: توصیه می‌کنیم جدا" از حضور در مراکزی که دارای تجمعات مردمی که احتمال انتقال ویروس وجود دارد خودداری شود.

روشنی افزود: به افرادی که دارای علائم سرماخوردگی هستند توصیه می‌شود ضمن استراحت و رعایت شرایط ایمنی و بهداشتی در منزل بمانند و در صورت خروج حتما از ماسک استفاده نمایند.

وی اضافه کرد: اقدامات لازم درمانی در بیمارستان گلستان برای بیماران مشکوک به کرونا درحال انجام بوده و خوشبختانه تاکنون افرادی که بهبود یافته اند از بیمارستان مرخص شده اند.

او از همه مردم درخواست کرد با شستشوی مرتب دست به مدت حداقل ۲۰ ثانیه در دفعات مکرر در طول شبانه روز و عدم خروج غیرضروری از منزل از شیوع ویروس کرونا جلوگیری کنند.

 به گزارش ایرنا، براساس اعلام دانشگاه علوم‌ پزشکی کرمانشاه اکنون ۴۸ بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های استان بستری هستند و تاکنون آزمایش‌ کرونا ۱۲ بیمار در استان مثبت اعلام شده که ۲ نفر از آنان فوت کرده است.
از ابتدای شیوع بیماری کرونا تاکنون ۲۶۶ نفر بیمار مشکوک به کوئید ۱۹ در بیمارستان های استان بستری شدند که ۲۱۶ نفر از آنان ترخیص شده اند.
از ابتدای شناسایی ویروس کرونای جدید در کشور تاکنون بیش  از هشت هزار و ۵۳۲ نفر به علت ابتلا به این ویروس بستری شدند که برای پنج هزار و ۷۳۷ نفر تست انجام شده و ۲ هزار و ۳۳۶ نفر به طور قطعی به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.
۷۷ نفر تاکنون در کشور به علت ابتلا به بیماری ویروس کرونا جان خود را از دست داده‌اند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.