فاطمه سرگزی در گفت وگو با خبرنگار مهر، اظهار داشت: از ابتدای شروع بحران کرونا، با توجه به ترس و اضطرابی که مردم به دلیل شیوع این بیماری امکان دارد تجربه کنند، آموزش‌های مدیریت استرس ناشی از کرونا و شیوه‌های آرام سازی و مدیریت نگرانی توسط روانشناسان بالینی مراکز جامع خدمات سلامت به صورت رایگان ارائه می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که مشاوره‌ها و پیگیری‌های تخصصی به منظور پیشگیری از تبعات عوارض روانشناختی این بحران جهت مبتلایان به کووید ۱۹و خانواده آنها انجام می‌شود، افزود: بمنظور بهره مندی از خدمات سلامت روانی و مشاوره روانشناختی و یادگیری روش‌های مدیریت استرس در این شرایط با شماره گیری ۴۰۳۰ و وارد کردن کد ۸ به آرامش خود و دیگران کمک کنید.

مدیر گروه سلامت روان دانشگاه علوم پزشکی زاهدان ادامه داد: بیش از ۶ هزار ۷۰۰ نفر تاکنون در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی زاهدان خدمات روانشناختی را دریافت کرده اند که از این تعداد ۳ هزار ۱۰۰ نفر از طریق سامانه تلفنی ۴۰۳۰ مشاوره شده اند.

وی گفت: روانشناسان بالینی شهرستان زاهدان علاوه بر انجام غربالگری در فرودگاه و راه آهن و مبادی ورودی شهر، همزمان به مسافرین و مردم پیام‌های مدیریت استرس و سلامت روان را به صورت کوتاه منتقل می‌کنند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.