غلام حیدر زورقی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: بیشترین سطح زیر کشت محصولات علوفه‌ای را یونجه، شبدر و ذرت علوفه‌ای تشکیل می‌دهد.

وی افزود: یکی از برنامه‌های جهاد کشاورزی ارتقا و افزایش کارایی و بهره‌وری محصولات علوفه‌ای کشت شده است‌ که با اجرای آن و سیستم‌های جدید آبیاری می‌توان در مصرف آب صرفه جویی کرد.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان بیان کرد: این استان با برخورداری از زمین‌های حاصلخیز کشاورزی مستعد توسعه هدفمند کشت علوفه برای افزایش تولید فرآورده‌های دامی است.

وی از کشت سبزیجات در سطح ۱۲ هزار و ۱۸۳ هکتار از زمین‌های کشاورزی سیستان و بلوچستان خبر داد و افزود: سالانه از سطح مزارع استان ۳۲۱ هزار و ۴۵۶ تن انواع سبزیجات نظیر پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان و سیب زمینی برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.