غلام حیدر زورقی روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا با بیان اینکه یکی از مهمترین محصولات کشاورزی سیستان و بلوچستان سبزیجات برگی است، اظهار داشت: شهرستان خاش با دارا بودن زمین‌های حاصلخیز، خاک مناسب و آب و هوای معتدل یکی از قطب‌های مهم کشاورزی در کشت سبزیجات برگی و خوراکی است.

وی افزود: هزار و ۶۰۰ هکتار از سطح مزارع سیستان و بلوچستان به کشت سبزیجات برگی اختصاص دارد که سالانه ۱۷ هزار و ۶۰۰ تن محصول از آنها برداشت و روانه بازار مصرف می‌شود.

رییس سازمان جهاد کشاورزی سیستان و بلوچستان سبزیجات این استان را شامل ترب سفید، ترب قرمز، ریحان، شوید، جعفری، گشنیز، تره، چغندر برگی، کاهو، پیاز، گوجه فرنگی، بادمجان، هویج و سیب زمینی عنوان کرد.

به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان به سبب نزدیکی به خط استوا و بهره‌گیری از رطوبت دریا توانمندی زیادی در تولید محصولات گرمسیری و نیمه گرمسیری و بعضا منحصر به فرد از جمله انبه، موز، پاپایا، گواوا، هندوانه آناناسی، نارگیل، زیتون محلی، انار، مرکبات و غیره دارد.
تولید محصولات کشاورزی در سیستان و بلوچستان در طول سال رواج دارد و زمین های برخی مناطق این استان مانند نیکشهر، سرباز، ایرانشهر، کنارک و چابهار در هر سال توان تولید ۲ بار محصول را دارند.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.