دکتر سهیلا خسروی روز شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با توجه به توصیه‌های بهداشتی به منظور حضور کمتر در اجتماع برای کاهش احتمال ابتلا به ویروس کرونا، مراجعه برای اهدای خون نیز به یک سوم میانگین ماه‌های قبل رسیده است.

وی گفت: به منظور حفظ سلامت اهدا کنندگان خون در سیستان و بلوچستان مراقبت‌های لازم برای این افراد در همه پایگاه‌های انتقال خون استان در نظر گرفته شده است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: سه هزار و ۲۰۰ بیمار تلاسمی در استان وجود دارد که هر ۱۵ روز یکبار به تزریق خون نیاز دارند.

وی از کسانی که توانایی اهدای خون را دارند درخواست کرد برای انجام این کار خیر پیشقدم شوند.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.