دکتر سهیلا خسروی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: مراجعات به پایگاه های انتقال خون در ماه مبارک رمضان 50 درصد کاهش داشته که احتمالا برخی افراد نگران اهدای خون به سبب روزه داری هستند اما این کار خداپسندانه با رعایت دستورات پزشکی هیچ مشکل جسمی برای افراد بوجود نمی آورد و امید است شهروندان عزیز نسبت به این اقدام خداپسندانه اهتمام بیشتری ورزند.
وی گفت: ماه مبارک رمضان منافاتی با اهدای خون ندارد و افرادی می توانند در این ماه خون اهدا کنند که هنگام سحر غذای کافی و مایعات زیادی مصرف کرده باشند.
مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: کمبود ذخایر خونی سیستان و بلوچستان قبل از ماه رمضان از سایر نقاط کشور تامین شده اما این استان به دلیل وسعت زیاد و شرایط خاص خود نظیر ازدواج های فامیلی منجر به تولد بیماران تالاسمی، هموفیلی و غیره و از سوی دیگر شمار بالای حوادث رانندگی همواره نیازمند اهدای خون برای تامین نیاز بیماران است به طوری که روزانه 350 واحد خون و فرآورده های خونی در این استان مصرف می شود.
وی دارا بودن حداقل وزن 50 کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل 18 سال تمام و حداکثر 60 سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم خونی را از شرایط لازم برای اهدا کنندگان خون عنوان کرد.
خسروی اظهار داشت: بسیاری از بیماران نیازمند به خون در بیمارستان ها چشم انتظار یاری مردم برای اهدای خون هستند و این درحالیست که فرآورده های خونی را نمی توان به مدت طولانی نگهداری کرد.
وی گفت: پایگاه های انتقال خون استان در ماه مبارک رمضان از ساعت هفت صبح تا 23 و 30 دقیقه آماده پذیرش اهداکنندگان خون هستند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان بیشترین آمار بیماران تالاسمی را در کشور دارد که 60 درصد از کل خون اهدایی به این بیماران اختصاص می یابد.
9923 **6081
انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند
نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.