دکتر سهیلا خسروی روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: این میزان اهدای خون ۶۰ درصد نیاز سیستان و بلوچستان را تحت پوشش قرار می‌دهد.

وی گفت: از ابتدای سال تاکنون ۷۰ هزار و ۷۵۷ نفر برای اهدای خون به پایگاه‌ها و مراکز سازمان انتقال خون در سراسر استان مراجعه کردند که از این تعداد ۶ هزارو ۳۴۸ نفر زن و ۶۴ هزارو ۵۰۹ نفر مرد بودند.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان افزود: بیشترین گروه خونی اهدایی مربوط به (o+) با ۱۸ هزار و ۸۰۶ نفر بوده است.

وی بیان کرد: متوسط مصرف استان ۱۱ هزار و ۶۳۷ واحد خون و فرآورده خونی است.

خسروی گفت: سه هزار و ۲۴۰ نفر بیمار تالاسمی در سیستان و بلوچستان نیازمند دریافت خون هستند که ۶۸ درصد مصرف خون مربوط به این بخش است.

وی افزود: در فصول سرد سال با توجه به افزایش بیماری‌های عفونی از جمله سرماخوردگی و شروع مدارس و مشغولیت کارمندان و خانواده ها اهدای خون بصورت قابل توجهی کاهش داشته است.

مدیرکل انتقال خون سیستان و بلوچستان اظهار داشت: کمبودها از پایگاه های معین در سطح کشور جبران می‌شود.

وی ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۳۹ هزار و ۷۷۰ واحد خون از استان‌های تهران، بیرجند، بجنورد و اصفهان دریافت شده است.

خسروی دارا بودن حداقل وزن ۵۰ کیلوگرم، نداشتن سابقه رفتار پرخطر، پایین نبودن فشار خون، دارا بودن حداقل ۱۸ سال تمام و حداکثر ۶۰ سال تمام، برخورداری از سلامت کامل و مبتلا نبودن به کم‌خونی را از شرایط لازم برای اهداکنندگان خون عنوان کرد.

به گزارش ایرنا از منظر کارشناسان در سیستان و بلوچستان با توجه به ثبت نشدن برخی ازدواج‌ها به صورت رسمی و در نتیجه عدم دریافت مشاوره و انجام نشدن آزمایش‌های قبل از ازدواج و همچنین وجود نگرش‌های منفی در زمینه سقط جنین همچنان روند رو به رشد تعداد مبتلایان به بیماری تالاسمی ماژور ادامه دارد.

انتهای پیام
این مطلب برایم مفید است
0 نفر این پست را پسندیده اند

موضوعات داغ

نظرات و دیدگاه ها

مسئولیت نوشته ها بر عهده نویسندگان آنهاست و انتشار آن به معنی تایید این نظرات نیست.